آزمایشگاه پژوهشی - آموزشی برق فشارقوی و عایق‌ها در دانشگاه تفرش راه‌ اندازی شد

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰ کد : ۴۳۹۳ اخبار
تعداد بازدید:۳۳۸۷
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش از افتتاح یک آزمایشگاه پژوهشی - آموزشی در دانشگاه تفرش خبر داد.
آزمایشگاه پژوهشی - آموزشی برق فشارقوی و عایق‌ها در دانشگاه تفرش راه‌ اندازی شد

مهندس "نفیسه آقابابائی" روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: آزمایشگاه برق فشارقوی و عایق‌هاروز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه سال98 باهدف توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه تفرش باهمت رئیس دانشکده مهندسی برق، پیگیری دو عضو هیات علمی و کارشناس ارشد مسئول این دانشکده و حمایت مدیریت پژوهش و فناوری و رئیس آزمایشگاه مرکزی در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تفرش نصب و راه‌اندازی و به مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه اضافه شد.

رئیس آزمایشگاه مرکزی ضمن بیان پتانسیل بالای دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تفرش برای رسیدن به خودکفایی علمی اظهار داشت:فعالیت تیمی دکتر همایون مشگین کلک رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش و دکترمجتبی پیشوایی و دکتر سجاد صدر و مهندس مرتضی قربانی به خاطر برنامه‌ریزی طولانی‌مدت جهت ایجاد و راه‌اندازی این آزمایشگاه قابل تقدیر و تشکر است.

آقابابائی گفت: ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه فشارقوی به دلیل ارتباط مؤثر دانشکده مهندسی برق با صنعت در اولویت کار قرار گرفت و اکنون شاهد یک آزمایشگاه قابل‌قبول هستیم.

دکتر سجاد صدر گفت: در این آزمایشگاه دستگاه‌هایی نظیردستگاه مولد ولتاژ ضربهKv125، دستگاه تست روغن، دستگاه تست کابل‌های فشارقوی و ترانس فشارقویKv100متناوب، زمینه برای تحقیق در گرایش فشارقوی در مقطع کارشناسی ارشد را به‌طور کامل فراهم آورده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش افزود: در این آزمایشگاه، تست DCو ACتجهیزات تا میزان 100 کیلوولت و همچنین تست ضربه ایمپالس تا 120 کیلوولت انجام می‌گیرد که تست انواع مقره، تست انواع کات اوت و برقگیر و کلیدهای قدرت تست سلامت دستکش، کلاه و فرش عایق و انواع لوازم خط گرم و تجهیزات ایمنی، تست عایقی PTو CTو انواع یراق آلات عایقی تا سطح ولتاژ 120 کیلوولت ازجمله تست‌هایی است که در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: درصدد هستیم فعالیت‌های پژوهشی و مشاوره‌ای دیگری از قبیل ساخت تجهیزات فشارقوی انتقال و توزیع برق، انجام آزمون‌های کنترل کیفی تجهیزات و ارائه خدمات فنی و تخصصی را در دستور کار این آزمایشگاه در طرح گسترش قراردهیم.

آخرین ویرایش۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

( ۸ )

نظر شما :