رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش خبر داد؛

انجام ۱۰ پروژه ارتباط با صنعت و چاپ ۴۲ مقاله علمیISI، Scopus و ISC توسط اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۶۱۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۶۹
رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش از انجام ۱۰ پروژه ارتباط با صنعت و چاپ ۴۲ مقاله علمی Scopus ،ISI و ISC توسط اعضا هیأت علمی این دانشکده از دی ماه ۱۳۹۸ تا مهر ۱۴۰۰ خبر داد.
انجام ۱۰ پروژه ارتباط با صنعت و چاپ ۴۲ مقاله علمیISI، Scopus و ISC توسط اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر " همایون مشکین کلک " در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه  اعتبار پروژه های صنعتی پایان یافته و در حال اجرا اساتید دانشکده را بالغ بر چهار میلیارد و چهارصد و دوازده میلیون ریال عنوان نمود وافزود: عمده پروژه های ارتباط با صنعت با مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، شرکت های توزیع نیروی برق استان ها و پژوهشگاه نیرو و شرکت مدیریت منابع آب بوده است .

وی گفت: برای رفع مشکلات صنعتی و اهمیت برنامه ریزی درمصرف انرژی الکتریکی، همکاری دو عضو هیات علمی این دانشکده دکترمجتبی پیشوایی و دکترمحمدرضا میوه و برقراری ارتباط موثر و پیوسته با شرکتهای توزیع برق استانها و اجرای پروژه های امکان سنجی و طراحی، نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته است.

رئیس دانشکده مهندسی برق گفت :  به سبب مشکلات کم آبی در استان و کاهش تولید برق در نیروگاههای بزرگ آبی، اعضای هیات علمی این دانشکده با همکاری شرکت توزیع برق استان مرکزی، پروژه های ارزیابی فنی واقتصادی نیروگاههای برق-آبی کوچک را با موفقیت به اجرا درآورده‌اند.

دکتر مشکین کلک اظهار کرد : با توجه به اینکه اخیرا اکثریت کشورها به دنبال انرژی های جایگزین و پاک هستند عضو هیات علمی این دانشکده دکتر سجاد صدر نیز در این راستا در حال انجام پروژه ارتباط با صنعت می باشد. 

وی افزود: پروژه طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری باران و سایر نزولات جوی با فناوری جدید و پیشرفته از طرف دکتر علی محمد فتوحی عضو دیگر هیأت علمی این دانشکده با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران در حال اجرا می باشد.

رئیس دانشکده مهندسی برق یاد آور شد: در کتاب ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری نام دکتر میوه در زمره پژوهشگران برجسته ارتباط با صنعت به چاپ رسیده است.

دکتر مشکین کلک در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار نتایج پژوهشی اساتید دانشکده برق درژورنالهای معتبرخارجی و داخلی اشاره نمود و افزود: مقالات علمی ارزشمندی توسط اساتید این دانشکده منتشر شده که از جمله می‌توان به مقالات آقایان دکتر میوه و دکتر کاظمی با ضریب تاثیر بالای 14.98 و 10.45 اشاره نمود که درنوع خودقابل تحسین است.

وی افزود: برنامه ریزی های صورت گرفته دراین دانشکده درراستای خیزش علمی موثر درکشوروارتباط هرچه بیشتربا صنعت درکشورو استان مرکزی می باشد. تجهیزمناسب و هرچه بیشترآزمایشگاههای پژوهشی این دانشکده درقالب آزمایشگاه مرکزی میتواندکمک شایانی دررسیدن به این اهداف باشد.

رئیس دانشکده مهندسی برق در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری برای ارتباط بیشتر با صنایع گفت: دانشکده مهندسی برق این دانشگاه ضمن همکاری بسیارنزدیک باشرکت توزیع برق استان مرکزی دراراک وشهرهای تابعه، خواستار ارتباط هرچه موثرتر و بیشترسایرصنایع استان و دانشگاه تفرش گردید.

دکتر مشکین کلک تصریح کرد: که این ارتباط دو طرفه است و اساتید این دانشکده آمادگی و توان کامل برای ارتباط سودمند با صنایع و انجام پروژه های کاربردی برای صنایع را  دارند.

وی با اشاره به پروژه‌های صنعتی پایان یافته و در حال اجرای دانشکده، به پروژه "ورود نیروگاه تولید پراکنده به شبکه برق خمین به صورت جزیره ای برای اولین بار در کشور" اشاره نمود که با همکاری شرکت توزیع برق استان مرکزی به اجرا درآمده است.

دکتر مشکین اجرای این پروژه را نشان دهنده اعتماد درست و هماهنگ صنعت برق استان به اساتید این دانشکده، عزم جدی و توان بالای آنها دانست.

وی افزود: در این راستا لازم است که دیگر صنایع استان مرکزی با اعتماد و برنامه ریزی بدون وقفه با این دانشگاه ارتباط موثرتری داشته باشند تا از پتانسیل بالای علمی و تجربی اساتید دانشگاه تفرش به خوبی استفاده شود.

آخرین ویرایش۱۹ مهر ۱۴۰۰

( ۶ )

نظر شما :