آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۸ کد : ۶۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۷۴۴

 

همزمان با فرارسیدن هفته فرهنگی دانشگاه تفرش، آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، رییس دانشگاه، مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش در این آیین گفت: گفتمان سازی ما در حوزه فرهنگ بر اساس نظر مقام معظم رهبری است که مراد معظم له از فرهنگ، حرکت کردن در راستای اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام "رسول ظرافت" بابیان این‌که اگر بتوانیم ازلحاظ فکری، رفتاری و کار فرهنگی اقدامی کنیم، باید در راستای اسلام و انقلاب حرکت نماییم افزود: این باور رهبر انقلاب است و ما معتقد هستیم که در راستای حرکت‌های اسلام و تعالی اسلام است که می‌توانیم پیشرفت کنیم.

 

وی ادامه داد: اولین نکته انحراف در مباحث فرهنگی این است که در صورت وقوع آسیب و ناهنجاری‌های اجتماعی فقط دستگاهای فرهنگی را مسئول می‌دانیم که این اشتباه رایج در کل کشور است زیرا در حوزه فرهنگ همه افراد مسئول می‌باشند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش با یادآوری فرمایشات رهبر که مباحث فرهنگی مانند یک‌هوا سالم است تصریح کرد: اقدام همه افراد در صورت بروز مشکل فرهنگی همان مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر است که همه باید در راستای تعالی و پیشرفت کارهای فرهنگی اقدام نماییم.

 

حجت‌الاسلام ظرافت اظهار داشت: در محیط‌های فرهنگی، باید کار فرهنگی علاوه بر برنامه‌های معمول، متناسب با آسیب‌ها و ناهنجارهای رخ‌داده در محیط پیرامون، توجه به کیفیت تا کمیت انجام شود که این امر باید مهم‌ترین رسالت مسئولین، انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها باشد.

 

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین با اشاره به چهار مرتبه موجودات در جهان محسوسات گفت: پرورش روح ویژگی ممتاز آدمی نسبت به سایر موجودات است.

 

دکتر "محمدقاسم سحاب" افزود: اهمیت پرداختن به پرورش استعدادهای آدمی برای شکوفا شدن و پرورش روح در بعد فرهنگی و هنری بیش از دیگر جنبه‌های مادی و جسمانی اهمیت و ارزش دارد.

 

وی ادامه داد: رسالت اصلی دانشگاه‌ها علاوه بر تربیت، پرورش و آموزش پرداختن به موضوعات فرهنگی است زیرا اهمیت موضوعات فرهنگی کمتر از موضوعات آموزشی و پرداختن به امورات پژوهشی نیست.

 

رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که باید روحیه دانشجویان را در فعالیت‌های فرهنگی تقویت کنیم که تمامی تلاش مجموعه با توجه به محدودیت بودجه دانشگاه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرارگرفته است.

 

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز در این مراسم گفت: محیط دانشگاه محیطی است که جمعی از نخبگان به آن ورود پیداکرده و دارای نظام خاص مختص مراکز علمی است.

 

دکتر "محمد حبیبی" بابیان این‌که مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند افزود: تمام دانشگاه‌ها در خدمت فرهنگ بوده و فرهنگ متولی خاصی ندارد و باید شکل بگیرد تا سرمایه‌های اجتماعی موجود را تقویت نماید.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲بدون هیچ بودجه، ارگان و تریبون بنیان کار فرهنگی عظیمی را در کشور بنا نهاد که  ثمره این کار عظیم فرهنگی انقلاب اسلامی ایران بود که در سال ۵۷ به پیروزی رسید که ساده زیستی، مدیریت جهادی، عزم ملی و سبک زندگی مهمترین مؤلفه‌های امام (ره) در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران بود.

 

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش بابیان این‌که بحث نمودن بر روی دغدغه‌های دانشجویان سمت‌وسوی کار فرهنگی این معاونت است اظهار داشت: اگر در این راستا اختلافی بین حوزه فرهنگ و دیگر حوزه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند رخ دهد اشتباهی است که تا آنجا که می‌توانیم باید جلوی آن را بگیریم.

 

تجلیل از فعالان فرهنگی اعم از تشکل‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی و اساتید مشاور فرهنگی( دکتر ملکی، دکتر قلعه، دکتر واشقانی فراهانی و مهندس نفیسه آقابابایی) ، معرفی دو کانون برتر (هلال احمر، کانون اهل‌بیت) و یک انجمن علمی برتر (انجمن علمی مهندسی شیمی) از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این مراسم بود که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

( ۱ )

نظر شما :