اطلاعیه شماره دو- تاریخ، مدارک و نحوه ثبت نام پذیرفتهشدگان آزمون کارشناسیارشد سال ۱۴۰۲
قابل توجه پذیرفتهشدگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال 1402
ضمن تبریک به دانشجویان گرامی به مناسبت قبولی درآزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد سال 1402 به اطلاع میرساند ثبتنام از کلیه پذیرفتهشدگان در دانشگاه طی مراحل ذیل انجام میشود و انجام همه مراحل الزامی است:
(1) ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی)
(2) ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز
(3) مشاهده دروس و برنامه تعیین شده و دریافت ایمیل دانشجویی
(1) ثبتنام غیرحضوری:
از ساعت 12 روزدوشنبه مورخ 06/20/ 1402 تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 1402/06/22 از طریق آدرس ذیل انجام میگردد.
https://register.tafreshu.ac.ir
*ثبتنام از طریق سامانه مذکور اولین مرحله ثبتنام بوده و دانشجویانی که در این مرحله از ثبتنام شرکت نکنند دانشجوی انصراف از ثبتنام محسوب میگردند.
مدارک ذیل را جهت بارگزاری در سامانه ثبتنام آماده نمایید (تصاویر باید با حجم کمتر از 500 کیلو بایت و فرمت JPEG و با نام انگلیسی باشد):
1.عکس 3*4 تهیه شده در سال جاری.
2. تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول).
3. تصویر اصل کارت ملی.
4. تصویر اصل مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص میکند.
(کارت پایان خدمت، کارت معافیت از خدمت، نامه ترخیص از خدمت و اصل کارت اشتغال و نامه موافقت با ادامه تحصیل مربوط به شاغلین در نیروهای نظامی و یا انتظامی).
پذیرفته شدگان مرد باید از لحاظ خدمت عمومی با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحات 17 و 18 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402(دفترچه شماره 1) یکی از شرایط ذکر شده از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی را داشته باشند در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
*ثبتنام دانشجویان مرد مشمول و غیرمشمول حتی پس از ارسال مدارک به صورت مشروط بوده و ثبتنام قطعی ایشان منوط به تأیید معاونت وظیفه عمومی میباشد.
***سربازان وظیفه متقاضی معرفی به یگان جهت ترخیص که متقاضی ادامه تحصیل می باشند پس از ثبت درخواست معافیت و بعد از بررسی شرایط اولیه و انتقال درخواست به کارتابل دانشگاه مربوطه و تایید درخواست توسط کاربر دانشگاه نتیجه درخواست به وضعیت معرفی به یگان جهت ترخیص تغییر می نمایید که در این مرحله متقاضی می بایست به نزدیک ترین معاونت وظیفه عمومی سطح کشور مراجعه و پس از دریافت برگه ترخیص از خدمت به محل خدمت خود مراجعه و نسبت به انجام مراحل ترخیص از خدمت اقدام و سپس به همراه برگه ترخیص به یکی از معاونتهای وظیفه عمومی سطح کشور مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات ترخیص از خدمت اقدام و مجوز ثبت نام نامبرده صادر می گردد.
توجه: دانشجویان مشمول میبایست جهت اخذ معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، به برنامه نرم افزاری گوشی تلفن همراه «پلیس من» و یا سامانه سخا به نشانیSakha.epolice.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند، در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل می آید. همچنین در صورت بروز مشکل در ثبت درخواست، دانشجویان میتوانند برای رفع آن به دفاترخدمات الکترونیک (پلیس10+) و یا معاونتهای وظیفه عمومی در سراسر کشور مراجعه حضوری داشته باشند.
5. تصویر اصل دانشنامه کاردانی و یا اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره کاردانی مورد تأیید وزارت علوم که در آن معدل دوره قید شده باشد. (برای دانشجویان فارغالتحصیل کارشناسی ناپیوسته)
6. تصویر اصل دانشنامه کارشناسی و یا اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم که در آن تاریخ فارغ التحصیلی تا 1402/06/31و معدل دوره قید شده باشد.
7. ریزنمرات کارشناسی و کاردانی (برای دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته)
8. فرمهای ثبتنام ( از سامانه ثبت نام دانلود و پس از تکمیل و تأیید بارگذاری نمایید) :
* فرم تقاضای بهرهمندی از آموزش رایگان برای دانشجویان روزانه. دریافت فرم
* فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان ترم آخر کارشناسی (برای دانشجویان سال آخر که تا تاریخ 1402/06/31 فارغالتحصیل میشوند) بدیهی است این دسته از دانشجویان موظفند اصل گواهی موقت کارشناسی خود را مبنی بر فارغالتحصیل شدن تا تاریخ 1402/07/30 به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند. در غیر اینصورت قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی میگردد. دریافت فرم
* فرم معدل یا گواهی تأییدشده توسط دانشگاه یا مؤسسه محل اخذ مدرک کارشناسی که در آن قید شده باشد اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم میباشد.( برای کسانی که در زمان ثبتنام در دانشگاه تفرش، قادر به ارائه مدرک کارشناسی نمیباشند) دریافت فرم
بدیهی است این دسته از دانشجویان موظفند اصل گواهی موقت کارشناسی خود را تا تاریخ 1402/07/30 به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال نمایند. در غیر اینصورت قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی میگردد.
* فرم گواهی معدل کل واحدهای گذرانده تا تاریخ (1401/11/30) (برای کسانی که در زمان ثبتنام و شرکت در آزمون دانشجو بودهاند). ارائه این فرم در خصوص کسانیکه در زمان شرکت در آزمون دانشجو بوده و در حین ثبتنام امکان ارائه مدرک کارشناسی خود را دارند نیز الزامی است زیرا بررسی معدل در خصوص این افراد به استناد معدل تا 1401/11/30 صورت خواهد گرفت. دریافت فرم
* فرم پذیرفته شدگان با امتیاز رتبه اول دریافت فرم
* فرم تعهد تحصیل به صورت مشروط برای دانشجویانی که مغایرت معدل دارند (دانشجویانی که معدل کاردانی و کارشناسی خود را بیشتر از معدل درج شده در مدرک کاردانی، کارشناسی و یا فرم معدل تا 1401/11/30 در پورتال سازمان سنجش وارد کرده اند). ثبتنام دانشجویان مذکور تا تعیین تکلیف از سوی سازمان سنجش، مشروط و موقت میباشد. دریافت فرم
(2) ارسال مدارک از طریق پست:
دانشجویان گرامی پس از تکمیل فرآیند ثبتنام غیرحضوری مدارک ذیل را تا تاریخ 1402/06/29 به آدرس تفرش- ابتدای جاده تهران- دانشگاه تفرش- کدپستی 3951879611 –دبیرخانه معاونت آموزشی دانشگاه، با درج عنوان مدارک ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد سال 1402 بر روی پاکت ارسالی از طریق پست پیشتاز ارسال نمایند.
*ارسال کامل مدارک، تکمیلکننده فرآیند ثبتنام غیرحضوری خواهد بود و در صورت عدم ارسال مدارک و یا ارسال مدارک بصورت ناقص ثبتنام اولیه لغو خواهد گردید.
*مدارک لازم برای ارسال پستی:
1. عکس 4×3 تهیه شده در سال جاری (6 عدد).
2. تصویر برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه (دو سری).
3. تصویر برابر اصل کارت ملی (سه سری).
4. تصویر برابر اصل مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص میکند (سه سری).
(اصل کارت پایان خدمت، اصل کارت معافیت از خدمت، نامه ترخیص از خدمت و اصل کارت اشتغال و نامه موافقت با ادامه تحصیل مربوط به شاغلین در نیروهای نظامی و یا انتظامی)
5. اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت و یا اجازه کتبی از سازمان مربوطه جهت ادامه تحصیل
6. اصل موافقت نامه کتبی و بدون قید و شرط برای فارغالتحصیلان رشته دبیری از اداره آموزش و پرورش
7. اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره کاردانی و یا تصویر برابر اصل دانشنامه کاردانی مورد تأیید وزارت علوم معدل دوره قید شده باشد.
8. اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره کارشناسی و یا تصویر برابراصل دانشنامه کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم که در آن تاریخ فارغ التحصیلی تا 1402/06/31 و معدل دوره قید شده باشد.
9. ریزنمرات کارشناسی و کاردانی (برای دانشجویان فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته)
10. فرمهای ثبتنام (از سامانه دریافت، تکمیل و امضاء نمایید):
* فرم اطلاعات ثبت شده در سامانه اینترنتی (چاپ فرم تأیید اطلاعات ثبت شده از آخرین مرحله ثبت نام از سامانه ثبت نام اینترنتی که به امضاء شخص دانشجو رسیده باشد).
* فرمهای پرسشنامه دانشجویی دوره کارشناسی ارشد برای همه دانشجویان(عکسدارشده). دریافت فرم
* فرم تقاضای بهرهمندی از آموزش رایگان برای دانشجویان روزانه.
* فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان ترم آخر کارشناسی (برای دانشجویان سال آخر که تا تاریخ 1402/06/31 فارغالتحصیل میشوند)
* فرم معدل یا گواهی تأییدشده توسط دانشگاه یا مؤسسه محل اخذ مدرک کارشناسی که در آن قید شده باشد اشتغال به تحصیل نامبرده مورد تأیید وزارت علوم میباشد.( برای کسانی که در زمان ثبتنام در دانشگاه تفرش، قادر به ارائه مدرک کارشناسی نمیباشند)
* فرم گواهی معدل کل واحدهای گذرانده تا تاریخ (1401/11/30) (برای کسانی که در زمان ثبتنام و شرکت در آزمون دانشجو بودهاند). ارائه این فرم در خصوص کسانیکه در زمان شرکت در آزمون دانشجو بوده و در حین ثبتنام امکان ارائه مدرک کارشناسی خود را دارند نیز الزامی است زیرا بررسی معدل در خصوص این افراد به استناد معدل تا 1401/11/30 صورت خواهد گرفت.
* فرم پذیرفته شدگان با امتیاز رتبه اول
* فرم تعهد تحصیل به صورت مشروط برای دانشجویانی که مغایرت معدل دارند (دانشجویانی که معدل کاردانی و کارشناسی خود را بیشتر از معدل درج شده در مدرک کاردانی، کارشناسی و یا فرم معدل تا 1401/11/30 در پورتال سازمان سنجش وارد کرده اند). ثبتنام دانشجویان مذکور تا تعیین تکلیف از سوی سازمان سنجش، مشروط و موقت میباشد.
*فرمهای معاونت دانشجویی و فرهنگی دریافت فرمها (ضروری است فرم های مربوط به این بند در یک پاکت جدا قرارداده شده و با درج عنوان فرم های معاونت دانشجویی و فرهنگی همراه سایر مدارک ارسال گردد).
*با توجه به تأکید سازمان امور دانشجویان به الزام تکمیل فرمهای سلامت جسم و روان توسط دانشجویان جدید الورود و دانشجویان مستقر در خوابگاهها ضروری است دانشجویان وارد لینک های ذیل گردیده و اطلاعات خواسته شده را بصورت کامل و دقیق تکمیل نمایند. در غیر اینصورت فرآیند ثبت نام تکمیل نخواهد بود.
لینک کارنامه سلامت روان:
https://portal.saorg.ir/mentalhealth
لینک کارنامه سلامت جسم:
https://portal.saorg.ir/physicalhealth
توجه: دانشجویان متقاضی خدمات رفاهی و خوابگاه پس از تأیید ثبت نام توسط اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه و ارسال پیامک تأیید مراحل ذیل را طی نمایید:
سامانه هم آوا/ لیست درخواست ها/ درخواست جدید/ درخواست خوابگاه و خدمات رفاهی
*عضویت در کتابخانه مرکزی دانشگاه برای کلیه دانشجویانی که مراحل ثبت نامی آنان از طریق اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه تایید گردیده است ، به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. دانشجویان جهت دریافت کد کاربری و رمز عبور سامانه کتابخانه با کتابخانه مرکزی دانشگاه در ارتباط باشند.
3) نحوه اطلاع از برنامه دروس و تاریخ شروع کلاسها، دریافت ایمیل دانشجویی:
1. مشاهده دروس و برنامه تعیین شده:
برای اطلاع از دروس و برنامه تعیین شده در نیمسال اول سال تحصیلی1403-1402میتوانیداز روزسه شنبه مورخ 1402/06/29 طبق راهنمای ذیل به پورتال امور آموزشی دانشگاه به آدرس اینترنتی https://register.tafreshu.ac.ir مراجعه و برنامه هفتگی و امتحانی دروس خود را مشاهده نمایید.
2.جهت فعال سازی ایمیل دانشجویی مسیر ذیل را طی نمایید:
سامانه هم آوا/ لیست درخواست ها/ درخواست جدید/ درخواست ایجاد ایمیل دانشجویی
*برای استفاده از اینترنت دانشگاه کدکاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور (کدملی) میباشد.
تاریخ شروع کلاسها 1402/07/03 میباشد و کلیه کلاسها به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
نکات مهم:
*طبق ماده ۲۰ آییننامه کارشناسیارشد تغییر رشته، گرایش، انتقالی و میهمانی در مقطع کارشناسیارشد ممنوع میباشد.
*برای دانشجویان نوورود انتخاب واحد توسط دانشکده/گروه انجام میشود و دانشجویان امکان تغییر دروس انتخاب شده را ندارند.
* اطلاعات تماس دانشکدهها در سایت دانشگاه موجود است.
اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه
کانال اطلاع رسانی دانشگاه در ایتا