جلسه مشترک اساتید دانشگاه تفرش و طلاب حوزه علمیه تفرش به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

۲۶ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۹۲۲
در آستانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ، روساء و مدیران دانشگاه های شهرستان تفرش با مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان دیدار نمودند.
جلسه مشترک اساتید دانشگاه تفرش و طلاب حوزه علمیه تفرش به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

 

در آستانه سالروز شهادت دکتر آیت الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه ، روساء و مدیران دانشگاه های شهرستان تفرش شامگاه دوشنبه با مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) و امام جمعه این شهرستان دیدار نمودند.

امام جمعه شهرستان تفرش در این مراسم گفت:تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند محور است که در صورت ایجاد این محور وحدت  حوزه و دانشگاه محقق می گردد.

حجت الاسلام "سید محمد مومنی" با بیان این که حقیقت وحدت حوزه و دانشگاه در رسیدن به حقیقت بندگی و خداشناسی افزود: علمی با ارزش و موثر در جامعه است که مارا  در کنار افزایش علم به خداشناسی برساند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در کنار علم آموزی به سمت خداشناسی و خداخواهی حرکت نمایند زیرا در عصر کنونی علم سکولار گلوی دانشگاه های ما را فشرده و در صدد تصاحب کرسی های دانشگاهها به منظور تبلیغ و تفسیر علوم مادی و هدایت دانشجویان ما به مال اندوزی و ثروت اندوزی است.

امام جمعه شهرستان تفرش تصریح کرد: وحدت واقعی حوزه و دانشگاه نیازمند رسیدن این دو نهاد به هدف مشترک  که همان خداشناسی و رسیدن جامعه به کمال است.   

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت:نیاز مبرم جامعه ما ایجاد بسترهای لازم به منظور وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش برای یکی شدن این دو نهاد علمی است.

سید "جواد موسوی" افزود: اسلامی شدن دانشگاهها و وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند ارتقاء تعامل حوزه و دانشگاه با تاکید بر مشکلات فرهنگی و سیاسی جامعه است.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این نشست  با اشاره سرآمد بودن جوامع اسلامی  در طی قرون گذشته در حوزه علوم و فنون  در مقایسه با جوامع غربی گفت: مهمترین عامل  عقب ماندگی جوامع اسلامی و تبدیل شدن این کشورها به جهان سوم  جدایی دین از علوم و فنون بوده است.در قرون گذشته دانشمندانی مانند ابن سینا-خوارزمی و ابوریحان بیرونی نه تنها در علوم  وفنون  سرآمد  دانشمندان جهان بودند بلکه در دین فقیهانی توانا بوده اند.

دکتر "احمدرضا ربانی" افزود: دانشگاه و حوزه  بعنوان دو بال جامعه اسلامی در حرکت به سمت جامعه آرمانی است که نتیجه آن تربیت دانشمندانی است که علاوه بر سرآمد بودن در علوم مختلف در حوزه معرفت دینی نیز سرآمد باشند.

 

 

 

آخرین ویرایش۲۶ آذر ۱۳۹۲

( ۱ )

نظر شما :