برگزاری مراسم هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش

۲۷ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۲۶ اخبار
تعداد بازدید:۹۶۳

به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش در روز چهارشنبه 27 آذر در این دانشگاه تجلیل شد.

رییس دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: دین مبین اسلام بر امر پژوهش و تحقیق تاکید فراوان دارد وامام علی ابن ابی طالب (ع) می فرمایند لاعمل کلتحقیق یعنی هیچ عملی برتر از تحقیق و پژوهش نیست و این نشان از جایگاه ویژه تحقیق و پژوهش در اسلام دارد.

دکتر "احمدرضا ربانی" با بیان این که الویت اساسی این دانشگاه بحث پژوهش است افزود:  دانشگاه تفرش با وجود پتانسیل های خوب علمی و پژوهشی  در بین اعضای هیات علمی خود در زمینه معرفی پروژه های کلان ملی و ارتباط با صنایع در بین دانشگاه های استان پیشتاز بوده است .

وی  ایجاد مرکز پردازش های فوق سریع و پیوستن به 11 دانشگاه دارای ابررایانه در کشور، استقلال مرکز رشد، واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان به دانشگاه تفرش،کسب مجوز گروه پژوهشی فتونیک،تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه، افزایش پهنای باند دانشگاه از 4 به 16 مگا بایت و قرارگرفتن 9 مقاله اساتید این دانشگاه در فهرست مقالات داغ ، فعال شدن مرکز نشر دانشگاه، کسب مجوز گروه پژوهش محور فتونیک  را از مهمترین اقدامات دانشگاه تفرش در حوزه پژوهشی در سه سال اخیر عنوان نمود. ایشان  ابراز امیدواری نمود با توجه به مهیا شدن بسترهای مناسب جهت فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه شاهد رشد و ارتقای فعالیت پژوهشی اساتید و دانشجویان باشیم.

ایشان اضافه نمود:راه اندازی دوره دکترای رشته های ریاضی و برق در دانشگاه نیز قطعا به ارتقاء فعالیتهای پژوهشی و تولید علم در دانشگاه و هم چنین گسترش ارتباط با صنعت کمک خواهد کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: پیشبرد پژوهش در کشور  نیازمند قرار گرفتن پژوهش در الویت اساسی و اول دانشگاه ها است.

دکتر "همایون مشکین کلک" با بیان این که پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی  است افزود: اگر بودجه های پژوهشی مستقیما به حوزه های پژوهشی دانشگاه ها تخصیص یابد شاهد شکوفایی حوزه های پژوهشی و حل مشکلات پژوهش در دانشگاه ها خواهیم بود.

وی انجام پروژه های پژوهشی متمرکزو تخصصی و تلاش برای هم جهت نمودن و هدفمند نمودن گروه های پژوهشی، تلاش در جهت حضور مستمر دانشگاه در صنعت و بالعکس، توجه  اساسی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری به امر پژوهش به صورت متوازن با امر آموزش وسوق دادن اساتید به سمت پروژه های پژوهشی غیر از پروژه های پژوهشی کارشناسی ارشد را از مهمترین  راهکارهای عملی برای گسترش امر پژوهش جهت حل مشکلات کشورعنوان نمود.

در پایان این مراسم از 7 استاد پژوهشگر، 11 دانشجو و دو کارمند نمونه در حوزه پژوهشی  با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

آخرین ویرایش۲۷ آذر ۱۳۹۲

نظر شما :