مراسم معارفه سرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۳ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸۴

آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش روز چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین محلی در آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

در ابتدا این مراسم  مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش  حجت الاسلام موسوی ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: تلاش برای کسب هویت علمی ،اعتلای هویت فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این مراسم اظهار داشت: پویایی و نشاط  دانشگاه ها  در گرو به رسمیت شناختن تنوع دیدگاه ها است.

دکتر"سید ضیاء هاشمی"با بیان این که تنوع دیدگاه ها باید در دانشگاه ها تقویت شود افزود: تقویت فرهنگ و الگوی نقد و نقدپذیری مستلزم حضور سلیقه های مختلف، تعامل  و تضارب افکار در محیط دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در چنین فضایی است که وحدت و همدلی به منظور حرکت به سوی آرمانها آغاز و امکان جلب مشارکت های عمومی ایجاد می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یک  استراتژی و راهبرد سیاسی و فرهنگی مورد تاکید وزارت علوم  بستری برای بیان دیدگاه های مختلف و تمرینی برای آزادی در آراء و اندیشه است.

هاشمی تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی بستری برای آزاداندیشی در دانشگاه ها و یکی از شاخص های اصلی دانشگاه اسلامی به شمار می آید.

معاون فرهنگی وزارت علوم اظهار داشت: حضور مردم  ایران با دیدگاه های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن نیز تجلی وحدت ، بصیرت و آرمان خواهی ملت در یک حرکت مشترک بود.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دهه چهارم انقلاب ، دهه گفتمان عدالت و پیشرفت در عرصه های تفکر،معنویت و علم است.

دکتر "عباس صلاحی"  با بیان این که  ارتقاءجایگاه علمی کشور نیازمند چرخه های به هم پیوسته علمی است افزود: دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت جامعه و محل جوشش دو جریان آرمانخواهی و علم و تحقیق است و باید  مباحث مختلف در فضای آزاداندیشانه در چارچوب هدفمند در دانشگاه ها  مطرح گردد.

وی  تصریح کرد: دانشگاه تفرش از پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به قطب علمی استان برخوردار می باشد از اینرو لازم است طبق نقشه جامع علمی جایگاه این دانشگاه ارتقاء و موجبات تبدیل شدن آن به قطب علمی استان در سایه همت مسئولین و خیرین فراهم گردد.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: رمز خودکفایی در تمامی عرصه ها در عصر کنونی کسب سلطه علمی است.

"بهروز اردلان راد" افزود: از اینرو  انتظار ما از  دانشگاه ها توجه اساسی به  ایجاد  کرسی های آزاد اندیشی در فضاهای دانشگاهی است زیرا دانشگاه ها محل طرح سوال و پاسخگویی ضابطه مند به آن است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم گفت: ملت ایران ملتی جهادگر و فرهنگی هستند که با حضور خود در عرصه های مختلف علمی موجبات توسعه پایدار کشور را فراهم نموده اند.

"محمد رضا حافظی " با اعلام اینکه هم اکنون در 550 شهر کشور مجمع خیرین مدرسه ساز تشکیل شده است، اظهار داشت: راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز به برون مرزها نیز گسترش یافته است، که امروز شاهد وجود این مجمع در بسیاری از کشور ها هستیم.

دکتر احمدرضا ربانی رییس سابق دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت:پذیرش مسئولیت و خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عین عبادت است.

وی ایجاد مرکز پردازش های فوق سریع و پیوستن به 11 دانشگاه دارای ابررایانه در کشور، استقلال مرکز رشد، واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان به دانشگاه تفرش،کسب مجوز گروه پژوهشی فتونیک،تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه، فعال شدن مرکز نشر دانشگاه و منعقد نمودن تفاهمنامه علمی وپژوهشی فی مابین دانشگاه تفرش ودانشگاه علوم وتکنولوژی لهستان ، استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه دانشگاه و جذب کمک های آنها، راه اندازی مقاطع دکتری و گسترش مقاطع تکمیلی و جذب 30عضو هیات علمی جدید را از مهمترین اقدامات خود در دوران تصدی ریاست دانشگاه تفرش  عنوان نمود.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از آرمانهای انقلاب استقرار نظام مردم سالاری دینی است گفت: فراهم نمودن بستر مشارکت عموم استادان،کارکنان و دانشجویان در مدیریت دانشگاه اولویت اساسی دانشگاه تفرش در مقطع زمانی کنونی است.

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: شکل گیری نظام مدیریتی  با ثبات و پایدار که قیم به فرد نمی باشد و همه افراد در اداره آن سهیم می باشند یکی از دستاوردهای این سیاست و اولویت است و علاوه بر این مشارکت و نظارت عمومی بر روند کارها موجب جلوگیری از خودرائی، پارتی بازی و سفارش پذیری می گردد.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر احمدرضا ربانی رییس سابق دانشگاه تفرش تقدیر و دکتر محمد قاسم سحاب به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش از سوی وزیر علوم منصوب گردید.

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۳ بهمن ۱۳۹۲

نظر شما :