جشن روز مهندس در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۹۴۸

مراسم گرامیداشت روز مهندس شامگاه دوشنبه 12 اسفند با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین،استادان و دانشجویان و به همت ستاد برگزاری روز مهندس با محوریت دانشجویان و مدیریت معاونت دانشجویی دانشگاه تفرش به عنوان رییس ستاد برگزاری در سالن ورزشی شهید شهریاری این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: حضور فعال و با نشاط  تمامی طیف های دانشجویی در برگزاری جشن روز مهندس در این دانشگاه ستودنی است.

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود:  انرژی فعال دانشجویان به عنوان نیروهای  انسانی  برای سازندگی کشور سرمایه عظیمی  است که برنامه ریزی جهت استفاده از این انرژی های فعال در کشور و محیط های دانشگاهی ضروری است.

وی  با  بیان این که با پیروزی انقلاب فضای آزادی در کشور ایجاد شد که در هیچ دوره تاریخی تکرار و تجربه نشده بود اظهار داشت:امام خمینی(ره) با درایت و شناختی که از جامعه  و وجود نیروهای توانمند داشت ایده جهاد سازندگی را به منظور استفاده از نیروهای جوان در سازندگی کشور مطرح نمود.

سرپرست دانشگاه تفرش تصریح کرد: ایجاد بسیج 20 میلیونی از نیروهای مردمی به منظور دفاع از مرزهای کشور ایده دیگر امام (ره) برای استفاده از انرژی های فعال جوانان در سازندگی و توسعه کشور بود.

دکتر سحاب ادامه داد: رسالت کنونی ما درس گرفتن از این ایده ها و فراهم نمودن شرایط آزاد شدن انرژی دانشجویان در سازندگی کشور و محیط های دانشگاهی است که در اولویت مدیریت این دانشگاه قرار گرفته است.

در ادامه سخنران این مراسم مهندس"ایرج حسابی" فرزند پروفسور حسابی ضمن تشریح روند تاسیس دانشگاه تفرش  و بیان خاطراتی از زندگی علمی  پدر فیزیک ایران  بر اهمیت علم آموزی و تکریم از معلمین و اساتید توسط دانشجویان تاکید نمود.

پخش کلیپ،اجرای موسیقی و تجلیل از مقام علمی دکتر سحاب سرپرست دانشگاه تفرش و مهندس ایرج حسابی توسط شورای صنفی -رفاهی دانشجویان دانشگاه تفرش از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۲

نظر شما :