آیین مهمانی لاله های 2 در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۳۵

 

آیین مهمانی لاله های 2 ویژه بزرگداشت اولین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه تفرش با حضور جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء ، سرپرست دانشگاه، دانشجویان و خانواده معظم شهدا  عصر دوشنبه  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات حاج نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء در این آیین گفت:پیدا نمودن جای خود در نهاد ولایت رسالت کنونی جوانان و دانشجویان کشور  در پیمودن خط شهدا است.

حاج "عظیم ابراهیم پور" با بیان این که خط مقدم کنونی ما الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی  افزود: تلاش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه نهادینه نمودن الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی  و اقتصاد مقاومتی وظیفه خطیر جوانان نخبه ایرانی در فتح قله های پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی ایران و تبدیل ایران به الگوی پیشرفت به تمام جهانیان است.

وی تصریح کرد: هم اکنون جریان نخبگان انقلابی کشور باید با جانمایی خود در نهاد ولایت ضمن طی نمودن مسیر شهدا با فراهم نمودن مقدمات پیشرفت و توسعه کشور دین خود را به شهدا ادا نمایند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: ایستادگی و دفاع رزمندگان از مرزهای کشور در طول هشت سال دفاع مقدس اقدامی قابل تکریم و ستودنی است.

دکتر "محمد قاسم سحاب" با اشاره به این که در دین مبین اسلام بیش از سایر ادیان به این اقدام اهمیت داده شده است افزود: دین اسلام با اتخاذ واژه شهادت و شهید به این ارزش و اقدام آنرا برای مسلمان برجسته نموده است که این امرنشان دهنده اهمیت ویژه ای است که اسلام برای شهید وشهادت قائل شده است.

 

وی تصریح کرد: در این راستا احداث یادمان شهدا در  محیط علمی و فرهنگی دانشگاه ها  یک حرکت عمومی و یک ابتکار بودکه در کشور مابه منظور زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت به شیوه متفاوت با سایر کشورها که اقدام به احداث یک بنا سمبلیک تحت عنوان مقبره سرباز گمنام و یا عناوین مشابه می نماید، از چند سال پیش آغاز  و بحمدالله در زمان آقای دکتر ربانی سنگ بنای چنین یادمانی در دانشگاه تفرش گذاشته شده است.

سرپرست دانشگاه تفرش اظهار داشت: این یادمان  در آینده موجب خواهد شد فرزندان این مرزو بوم که در دانشگاه تفرش تحصیل خواهند کرد در سالگرد شهدا با دیدن این یادمان فرهنگ شهادت و آن برهه ارزشمند از تاریخ کشور را مرور نمایند.

روایتگری دفاع مقدس توسط حجت الاسلام میرغفاری،حضور  مادر و برادر شهید احمد افشار (شهید شناسایی شده پس از 30 سال)و گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش توسط شرکت کنندگان در این مراسم از دیگر برنامه های جانبی این آیین بود.

دو شهید گمنام دانشگاه تفرش در عملیات والفجر هشت و بدر به درجه والای شهادت رسیده و 25 فروردین سال 92 در این دانشگاه به خاک سپرده شدند.

 

آخرین ویرایش۲۵ فروردین ۱۳۹۳

نظر شما :