برگزاری نشست مسئولین دانشگاه تفرش با خیرین

۰۲ آذر ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۸۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۰۸

 

 

 نشست مسئولین دانشگاه تفرش شامگاه  شنبه 30 آبان ماه با جمعی از خیرین حامی دانشگاه تفرش در سالن اجتماعات بنیاد پروفسور حسابی در تهران برگزار گردید.

 

در این نشست که نماینده مردم شهرستانهای تفرش،آشتیان و فراهان ، فرماندار و اعضاء انجمن تفرشیهای مقیم تهران حضور داشتند، دکتر سحاب رئیس دانشگاه تفرش ضمن ارائه گزارشی از بخشی از فعالیتهای صورت گرفته در سال جاری افق های دور تاسیس دانشکده علوم هوانوردی در این دانشگاه را بیان نمودند.

 

رئیس دانشگاه تفرش در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خیرین حامی دانشگاه تفرش گفت: در برنامه استراتژیک توسعه دانشگاه تفرش بر ایجاد رشته هایی که این دانشگاه را نسبت به دیگر دانشگاه های کشور متمایز نماید تاکید شده است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب"با بیان این که رونق صنعت گردشگری یکی از محورهای  توسعه شهرستان تفرش است تصریح کرد: به منظور بهره بردن ازپتانسیل ها، جاذبه ها و شرایط طبیعی در این شهرستان و ایجاد بسترهای توسعه این صنعت در تفرش افق دور احداث دانشکده علوم هوانوردی با انجام پرواز آزمایشی پاراگرایدر و پاراموتور بر فراز دانشگاه تفرش بررسی و ارزیابی شده است.

 

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان نیز در این نشست گفت: یکی از مولفه های توسعه و ارتقاء شهرستان تفرش استفاده از پتانسیل گردشگری به منظور تبدیل نمودن این شهرستان به قطب فرهنگی و گردشگری در سطح کشور است.

 

دکتر "عباس صلاحی" افزود: عدم توسعه یافتگی شهرستان تفرش موجبات محروم شدن دانشگاه تفرش را از توسعه و پیشرفت فراهم نموده است که در این راستا ایجاد رشته های دانشگاهی متناسب با بافت منطقه نظیر رشته های محیط زیست،گیاهان دارویی و زمین شناسی در اولویت قرار گرفته است.

 

وی پیگیری مقدمات  تبدیل شهرستان تفرش به شهر سلامت ،انجام مطالعات ایجاد رصدخانه و رشته های مرتبط با نجوم را از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان عنوان نمود.

 

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فضای پسابرجام آنچه مهم وبه عنوان نیاز کشور مطرح است، استفاده از اقتصاد مقاومتی که پایه و اساس آن اقتصاد دانش بنیان است می باشد.

 

دکتر صلاحی تصریح کرد: می توان با اشتغالزایی و استفاده بهینه از شرکت های دانش بنیان با توجه به فضای موجود شهرستان و پتانسیل های دانشگاه تفرش  در پایه ریزی این دانش در شهرستان تفرش موفق شده و توسعه این شهرستان را محقق سازیم.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش نیز در این نشست گفت: یکی از اساسی ترین موضوعات که در بررسی اکوسیستم این شهرستان مورد تاکید قرار می گیرد این است که این شهرستان در حسرت توسعه قرار گرفته و در مقایسه با دیگر شهرستانهای استان سهم آن از توسعه تعریف نشده است.

 

"علی میرزایی"  با بیان اینکه بیش از 100 کیلومتر از 410 کیلومتر راه های ارتباطی این شهرستان خاکی است اظهار داشت: مصداق این ادعا  راه های ارتباطی روستای سرآبادان این شهرستان است که با تقدیم نمودن 30 شهید به انقلاب هنوز خاکی است.

 

وی ایجاد زیرساخت های توسعه، رونق صنعت توریسم و تبدیل نمودن این شهرستان به قطب دانشگاهی را از مهمترین مولفه های توسعه این شهرستان عنوان نمود.

 

در این نشست  آقایان حاج محمد رضا کارگری ،حاج هاشم سلیمی آشتیانی، مهندس کاظم قلم چی و جمعی از خیرین و تعدادی از اعضا انجمن تفرشی های مقیم تهران نقطه نظرات خود را پیرامون توسعه دانشگاه تفرش بیان نمودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۲ آذر ۱۳۹۴

( ۱ )

نظر شما :