نشست مدیران دفاتر طرح ، برنامه وبودجه دانشگاه ها ی منطقه مرکزی

۰۲ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۹ کد : ۲۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۹

 

با حضور مهندس فرهاد بهرامی مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت علوم ، نشست دفاتر طرح ، برنامه وبودجه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه مرکزی کشور در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه  کاشان واقع درشهرستان قمصر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست مهندس بهرامی به نقش دفاتر طرح و برنامه دانشگاه ها در این مراکز  اشاره و ابراز امیدواری کرد: جلسات مدیران مناطق پربار تر از گذشته و بطور گسترده در زمینه های آئین نامه های استخدامی ، ائین نامه سازماندهی و تشکیلات دانشگاهها ، برنامه های راهبردی ، سرانه، بهای تمام شده ، بودجه ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی به مطالعه عمیق پرداخته و مسئولان وزارت علوم را از نتایج تحقیقاتشان مطلع کنند.
وی بر کوچک سازی ساختار سازمانی دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی دانشگاه ها باید کوچک سازی و منطقی شود و در همین راستا اصلاح آیین  نامه ساختار سازمانی دانشگاه ها در دستور کار است.
مهندس بهرامی دانشگاه های منطقه مرکزی را دارای پتانسیل و توانمندی های مناسب ارزیابی کرد و گفت: این دانشگاه ها می توانند نقش آفرینی  در سطح کشور داشته باشند .
 همچنین صادقی مدیر طرح و برنامه دانشگاه اصفهان و دبیر منطقه مرکزی، هدف از تشکیل این نشست را تبادل نظر و هماهنگی بین دفاتر طرح ، برنامه و بودجه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه مرکزی کشور و طرح مسائل و مشکلات  دانشگاه ها در حضور مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد.
دبیر منطقه مرکزی، بر استفاده از ظرفیت های قانونی از جمله استفاده از ظرفیت تبصره 13 قانون بودجه، مشارکت دانشگاهها در تدوین برنامه ششم توسعه کشور و ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در وزارت متبوع و به روزکردن اطلاعات آن و فراهم کردن زمینه های تصمیم گیری را در سطح خرد و کلان تاکید کرد.
در ادامه مدیران طرح و برنامه دانشگاههای منطقه مشکلات دانشگاههای خود را در زمینه های ؛اعتباری و کسری بودجه و دیون، اجرای آئین نامه استخدامی ، مجوز استخدام و تبدیل وضع کارکنان به پیمانی و رسمی ، سرانه های بودجه فرم های بودجه تفصیلی و به مشکلات ناشی از آن اشاره کردند.

آخرین ویرایش۰۲ تیر ۱۳۹۳

( ۱ )

نظر شما :