اعطای تسهیلات بانکی به خیّرین برای تکمیل طرح های نیمه کاره عمرانی دانشگاه ها

۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۵

دکتر محمد حسین امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعطای تسهیلات بانکی به خیّرین برای تکمیل طرح های نیمه کاره عمرانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر امید با اشاره به ابلاغ آئین نامه اجرایی بند (ج) تبصره 20 قانون بودجه سال 1393 کل کشور که اخیرا به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از امکان استفاده خیّرین از تسهیلات بانکی جهت تکمیل طرح های نیمه کاره عمرانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی خبر داد و از خیّرین برای حمایت و مشارکت هر چه بیشتر در توسعه زیر ساخت های آموزش عالی کشور دعوت کرد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ظرفیت قانونی ایجاد شده در این آئین نامه را از جهات گوناگون حائز اهمیت دانست و این اقدام هیئت وزیران را ناشی از تاکید و دیدگاه دولت تدبیر و امید بر زمینه سازی و ایجاد بستر های مناسب برای مشارکت دادن عموم مردم در پیشبرد امورکشور معرفی کرد.
رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم در توضیح بیشتر این آئین نامه افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می بایست آن دسته از طرح های نیمه تمام خود را که امکان مشارکت خیّرین در آنها وجود دارد به همراه اطلاعات آن طرح ها از طرق مختلف به اطلاع خیّرین برسانند تا چنانچه خیّرین متقاضی برخورداری از تسهیلات بانکی برای تکمیل این طرح ها هستند نسبت به معرفی آنان به بانک ها جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.
دکتر امید همچنین یادآور شد که طبق ضوابط اجرایی این آئین نامه خیّرین فقط در قبال پرداخت تسهیلات اعطایی متعهد خواهند بود و سود و کارمزد تسهیلات اعطایی با استفاده از تمام یا قسمتی از اعتبارات طرح ها توسط دانشگاه ها پرداخت و نام طرح نیز با توافق دانشگاه و خیّر انتخاب می گردد.

آخرین ویرایش۱۳ مرداد ۱۳۹۳

نظر شما :