واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان مرکزی به دانشگاه تفرش

۲۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۸۳
در روز سه شنبه 27 /1 /1392 کلینیک صنعت استان مرکزی با حضور نمایندگان استانداری، روسا و معاونین دانشگاههای استان ، نمایندهای صنایع، شرکتهای مشاوره ای ، نمایندگان اتاق بازرگانی، کانون کارفرمایان، صنعت معدن تجارت استان و با میدیریت دانشگاه تفرش افتتاح گردید. و آقای دکتر مزدک عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه تفرش بعنوان مسئول کلینیک انتخاب گردید.

 

 

در روز سه شنبه 27 /1 /1392 کلینیک صنعت  استان مرکزی با حضور نمایندگان استانداری، روسا و معاونین دانشگاههای استان ، نمایندهای صنایع، شرکتهای مشاوره ای ، نمایندگان اتاق بازرگانی، کانون کارفرمایان، صنعت معدن تجارت استان و با میدیریت دانشگاه تفرش افتتاح گردید. و آقای دکتر مزدک عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه تفرش بعنوان مسئول کلینیک انتخاب گردید.

در این جلسه جناب آقای اسکندری ("مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری") از دانشگاه تفرش  برای  ایجاد این مجموعه و گسترش رابطه صنعت و دانشگاه تشکر کرد و از تمامی پژوهشگران و صنایع استان برای عضویت در این مجموعه دعوت به عمل آورد.

 

دکتر ربانی رئیس دانشگاه تفرش در مراسم افتتاح کلینیک صنعت اراک گفت: کلینیک صنعت یا مرکز ارائه خدمات مشاوره‌ای اراک، پایگاه خدماتی، مشاوره‌ای و آموزشی است که با تأکید بر همکاری بین صاحبان صنایع، شرکت‌ها و اساتید دانشگاهی به منظور رفع مشکلات و نارسایی‌های تولید و ایجاد فضای رقابتی راه‌اندازی شده است.

دکتر ربانی، تعامل متخصصان و مشاوران حرفه‌ای با صنعتگران و مجریان اصلی تولید را از ارکان موفقیت کشورهای صنعتی در دنیا دانست و اظهار داشت: پیوند صنعت و دانشگاه زمینه‌ساز موفقیت صنعت در راستای نیل به اهداف موردنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور است.

وی، ضرورت‌های تشکیل کلینیک صنعت اراک را فقدان وجود مرکزی جامع برای ارائه مشاوره تخصصی و فنی برای حل مشکلات فنی و تخصصی بنگاه‌های صنعتی و معدنی به صورت کاربردی و متمرکز در شهرک‌های صنعتی، همسویی و تمرکز تحقیقات دانشگاهی بر روی تحقیقات کاربردی و صنعتی، اطلاع و برخورداری جامعه صنعتی کشور از پتانسیل‌های علمی دانشگاهی در کشور و برقراری ارتباط مؤثر و مستمر بین دانشگاه و صنعت در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تفرش، برنامه‌ها و چشم‌انداز کلینیک صنعت استان را ایجاد بانک جامع اطلاعات صنایع و خبرگان علمی و صنعتی، ایجاد سیستم و پایگاه متمرکز به منظور تأمین نیازهای اطلاعاتی صنایع، طراحی وب‌سایت کلینیک به منظور ارائه رزومه اساتید، شناسایی و اولویت‌بندی مسائل و مشکلات مرتبط با صنایع مختلف، تسهیل در برقراری ارتباط بین انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی و برقراری ارتباط مؤثر و بهبود روابط بین صنعت و دانشگاه و توسعه شبکه اتصال عرضه و تقاضای خدمات فنی و تخصصی در شهرک صنعتی عنوان کرد.

دکتر ربانی با بیان اینکه مبنای این کلینیک بر پایه مشاوره است، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند درخواست مشاوره خود را به دو شکل حضوری و مجازی به کلینیک اعلام کنند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه فقط مدیریت کلینیک صنعت را برعهده دارد و در راستای رسیدن به اهداف کلینیک نیازمند همکاری و مساعدت تمام اساتید و گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های استان است.

رئیس دانشگاه تفرش در پایان بیان کرد: چهار کارگروه مکانیک و ماشین‌سازی، کارگروه مهندسی شیمی، صنعت و فرآیندها، کارگروه معدن و فن‌آوری معدنی و کارگروه برق و الکترونیک در کلینیک صنعت تشکیل شده است و درنظر داریم از ظرفیت تمامی اساتید دانشگاه‌های استان در اداره و همکاری در این چهار کارگروه بهره ببریم.

در این جلسه ماموریت  این کلینیک "  ارائه خدمات کلینیکی با پشتوانه شبکه گسترده ای از متخصصین صنعتی، اساتید، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و مشاوره ای در شرکتهای صنعتی و حوزه نفوذ آنها بر اساس  فرآیندی سستماتیک "  معرفی شد.

در این جلسه جناب دکتر مزدک به عنوان مدیر اجرایی دانشگاهی این مجموعه اهداف زیر را برای کلنیک استان مرکزی ذکر نموده است.

  1. ارائه مشاوره تخصصی فنی به واحدهای صنعتی در جهت حل مشکلات فنی و ارتقا کمی و کیفی محصولات تولیدی
  2. ایجاد شبکه های گسترده از متخصصین صنعتی ، اساتید، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بر اساس فرایندی نظام مند در جهت حل مشکلات صنعت
  3. تقویت نقش تحقیق و توسعه در صنایع و اعتلای سطح مدیریت دانش در صنعت کشور
  4. هدایت تحقیقات دانشگاهی به سمت تحقیقات کاربردی و صنعتی و نیاز گرایی تحقیقات
  5. شناسایی و معرفی متخصصان و محققان برجسته به صنایع و معادن بویژه صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک
  6. شناخت و بکارگیری فناوریهای مدرن و برنامه ریزی برای بکارگیری آنها توسط صنایع مستقر در شهرک و بومیسازی آنها
آخرین ویرایش۲۸ فروردین ۱۳۹۲

نظر شما :