همایش ازدواج شاد و پایدار در دانشگاه تفرش برگزار شد

همایش ازدواج شاد و پایدار در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۴ کد : ۲۵۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۵۷

همایش ازدواج شاد و پایدار به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه سال جاری با حضور کارکنان و  تعدادی از دانشجویان دانشگاه تفرش در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش در این همایش گفت: ازدواج صحیح و موفق به‌مانند یک نهال ارزشمند است که هم برای خود فرد و هم جامعه مفید و سودمند است.

 

دکتر "اردلان زیلابی" افزود: ماندگاری امر ازدواج نیازمند رسیدگی و ابراز محبت از سوی زوجین برای تربیت یک نسل پویا و بانشاط است.

 

حجت‌الاسلام طبائی نژاد کارشناس ارشد )PMC مشاوره پیش از ازدواج) نیز در این مراسم گفت: سنگ بنای نهاد خانواده در ازدواج گذاشته‌شده است و در این امر ارائه آموزش قبل از ازدواج به جوانان از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

 

وی بابیان این‌که ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج باعث اطمینان از آمادگی برای ازدواج در جوانان می‌گردد ادامه داد: اصلاح باورها، دریافت آگاهی جهت تغییرات مثبت فردی قبل از ازدواج و قرار نگرفتن در آمار طلاق‌های حقوقی و یا عاطفی با روشن شدن ریسک‌ها از مهم‌ترین موارد اهمیت آموزش‌های قبل از ازدواج می‌باشد.

 

این کارشناس ارشد مشاوره پیش از ازدواج ادامه داد: رسیدن به آرامش، سلامت جسمی و روانی، تکامل اخلاق و معنویت، تداوم نسل و پرورش فرزندان صالح و ارضاء نیازهای فیزیولوژیک از مهم‌ترین کارکردهای ازدواج موفق است.

 

وی در ادامه با تأکید بر این‌که ازدواج تولد اختیاری است که عقل تصمیم‌گیرنده نهایی است نه احساس تصریح کرد: وفادار بودن فرد، توانایی انجام مهارت خاص، احساس شایستگی در فرد، گذشت، ثبات هیجانی و قدرت تصمیم‌گیری و خوش‌بینی نسبت به آینده خود از مهم‌ترین معیارهای آمادگی برای ازدواج موفق است که از سوی جوانان باید در امر ازدواج رعایت گردد.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: ابوالفضل شاه حسینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۴ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما :