موفقیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تفرش در اخذ مجوز مرکز پژوهش صنعتی در شاخه مکانیک

موفقیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تفرش در اخذ مجوز مرکز پژوهش صنعتی در شاخه مکانیک

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۰ کد : ۲۵۳۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۹

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از کسب جواز تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی توسط دو تن از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تفرش خبر داد.

 

مهندس "سید مهدی حسینی" روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تفرش گفت: این مجوز به دکتر"رامین مهدی پور" و دکتر "زهرا بنی عامریان" از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تفرش و مهندس "علی غفاری" از دانش آموختگان دانشگاه تفرش در زمینه تخصصی مکانیک – تبدیل انرژی اعطا شده است.

 

وی بابیان این‌که مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی مرکزی برای انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای در زمینه‌های صنعتی و معدنی است ادامه داد: این مجوز درواقع تأییدیه سازمان صنعت، معدن و تجارت برای پژوهشگران جهت ارائه خدمات پژوهشی و فناورانه در بخش صنعت و معدن و در واقع به‌نوعی گزینش محققین برتر و سازماندهی حضور آنان به‌منظور ارتباط صنعت و دانشگاه می‌باشد.

 

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت بر بهره‌گیری از مراکز پژوهشی در توسعه فعالیت‌های فناوری و همچنین فعالیت‌های کارشناسی و ارزیابی (ازجمله بررسی‌های تخصصی مربوط به بند (س) ماده 31 قانون تولید رقابت‌پذیر،) تأکید جدی دارد.

 

 حسینی با اشاره به این‌که تاکنون در سطح استان مرکزی دو دانشگاه اراک و تفرش موفق به کسب جواز تأسیس مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی شده‌اند اظهار داشت: دانشگاه اراک دارای یک مرکز پژوهشی در حوزه متالورژی و مهندسی مواد می‌باشد و دانشگاه صنعتی اراک نیز به دنبال اخذ یک مجوز در صنعت آلومینیوم می‌باشد که شایان ذکر است به دلیل دشواری فرآیند ارزیابی، بسیاری از تقاضاها در فرآیند ارزیابی امتیاز لازم را کسب ننموده‌اند.

 

وی افزود: سازمان در نظر دارد از مراکز پژوهشی در طرح توسعه فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی در سمت مشاور فناوری بهره‌برداری نماید که این امر موجبات توسعه فناوری در بخش صنعت و توسعه فعالیت‌های این مراکز را به دنبال خواهد داشت.

آخرین ویرایش۱۴ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما :