پیشنهاد انجام پروژه مشترک میان دانشگاه تفرش و دانشگاه UBC کانادا در سال ۲۰۱۷

پیشنهاد انجام پروژه مشترک میان دانشگاه تفرش و دانشگاه UBC کانادا در سال ۲۰۱۷

۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۰ کد : ۲۵۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۰

در چارچوب همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه تفرش و University of British Columbia کانادا، دکترعلی قریشی مدیسه استاد دانشگاه UBC، آمادگی خود برای انجام پروژه مشترک با یکی از تیم‌های پژوهشی دانشگاه تفرش را بطور رسمی اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، نماینده این دانشگاه در آمریکای شمالی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف برنامه‌های توسعه کشور، ظرفیت سازی در دانشگاه‌های در حال توسعه داخلی با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های معتبر بین المللی است، ایجاد ارتباط صحیح و با دوام در قالب انجام پروژه‌ها و دوره‌های مشترک است.

 

مهندس جلالی بابیان اینکه باید از تمام امکانات و فرصت‌های پیش‌آمده برای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دو کشور ایران و کانادا بیش‌ازپیش استفاده شود، گفت: افزایش پروژه‌های مشترک توسط دو دانشگاه می‌تواند موجبات شناخت متقابل آن‌ها از توانمندی‌های یکدیگر را فراهم آورده و افق‌های جدیدی را برای همکاری در زمینه‌های مختلف ایجاد کند.

 

عضو سابق هیات علمی دانشگاه تفرش در خصوص این پیشنهاد به‌عنوان آزمونه اضافه کرد: قرار بر این است که در قدم اول، پروژه کارشناسی ارشدی برای دانشجوی منتخب دانشگاه تفرش تعریف‌شده و تحت راهنمایی دو استاد (دکتر محمدرضا برومند از دانشگاه تفرش و دکتر علی قریشی مدسیه از UBC) مشغول به کار شود، به‌نحوی‌که قسمتی از تحصیل و پژوهش در ایران و قسمتی در کانادا انجام شود. بدیهی است که دفاع از پایان‌نامه و فارغ‌التحصیلی در دانشگاه تفرش صورت خواهد پذیرفت.

 

 وی افزود: یکی از نتایج مهم و مورد انتظار در همکاری‌های بین دانشگاهی تولید مشترک مقالات و انتشار آن‌ها در مجلات معتبر بین‌المللی خواهد بود که با سیستم‌های ارزیابی امروزی نقش مهمی در رده‌بندی‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها دارد

آخرین ویرایش۱۴ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما :