مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱ کد : ۲۵۶۰ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۸۰
آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، فرماندار و مسئولین محلی در آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش برگزار شد

 

آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تفرش روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، فرماندار و مسئولین محلی در آمفی تئاتر حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: ایران در کسب شتاب علمی دنیا در سال ۲۰۱۳ صاحب رتبه ۲۵ دنیا بود که در سایه تلاش دانشمندان کشورمان اکنون در رتبه نخست منطقه و جهان اسلام قرار دارد.

 

دکتر" محمد روشن" افزود: در این مدت نیز تعداددانشمندان برتر ایران از ۱۷۳به ۲۰۰دانشمند رسیده است.

 

وی با اشاره به این که دانشگاه های نسل جدید در کشور روز به روز در حال کسب عنوان های جدید می باشند ادامه داد: نسل سوم دانشگاه های کشور دانشگاه های کارآفرین می باشند که دانشگاه تفرش نیز در سال جدید که به ابتکار رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال نامیده شده است تمام تلاش خود را باید  در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و  تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین معطوف نماید تا  دانشجویان در پایان تحصیلات خود برای کسب شغل محتاج بیگانگان نباشند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه انتخابات پیش رو  را آزمونی برای دولتمردان و مردم عنوان نمود و تصریح کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری  و شوراها از جامعه دانشگاهی انتظار می رود که ضمن حرکت به سوی عقلانیت، جامعه و مردم را نیز به سوی عقلانیت رهنمون سازند.

 

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: توفیق خدمتگزاری به مردم از سوی مسئولین یکی از مواهب جمهوری اسلامی و یک ودیعه الهی است.

 

"علی میرزایی" افزود: شهرستان تفرش شهری با پیشینه تاریخی متمدن است که افراد نام آور بسیاری را در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و ...به کشور تقدیم نموده است که توسعه دانشگاه تفرش یکی از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم شهرستان تفرش است.

 

وی با بیان این که تربیت نیروی کارآمد یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است تصریح کرد: حل مشکلات کشور از طریق مراجعه به علم و دانشگاه مرتفع گشته و دانشگاه مرجع مهم و مفید در این راستا است که دانشگاه تفرش از این قابلیت برخوردار می باشد.

 

فرماندار شهرستان تفرش تبیین سیاست های لازم در زمینه توسعه کیفی و کمی دانشگاه تفرش را خواسته مهم افکار عمومی از وزارت علوم عنوان و خواستار حمایت های این وزارتخانه در راه توسعه و پیشرفت دانشگاه تفرش گردید.

 

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت:در نظام الهی، اصل عقلایی و اساسی عدم ولایت احدی بر احد دیگر است.

 

حجت الاسلام دکتر "سید مهدی قاضی زاده" با بیان این که در نظام الهی حق ولایت از ناحیه خداوند و قابل تنفیذ به دیگران از سوی خداوند است ادامه داد: مسئولین از سوی خداوند دارای حق ولایت و مسئولیت می گردند که در این راستا باید ضمن سرلوحه قرار دادن عدالت در راستای رضایت خدا و خلق خدا تلاش نمایند.

 

وی ادامه داد: مدیریت امانت الهی و فرصتی برای خدمت در راستای اهداف الهی به مردم و کسب رضایت الهی است.

 

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: مسئولیت موهبتی الهی و فرصتی برای خدمتگزاری  و امانتی بزرگ برای واگذاری به مسئولین بعدی و تکلیف در راستای نیل به اهداف دانشگاه می باشد.

 

دکتر "حمید رضا صبا" حرکت در راستای سند  چشم انداز  پنج ساله و افق دور دانشگاه تفرش و پیروی از منویات رهبری در راستای تحقق شعار سال و تبدیل نمودن آن از شعار به عمل را از مهمترین برنامه های خود در راستای توسعه دانشگاه تفرش عنوان نمود.

 

وی توسعه کیفی و کمی رشته های مختلف دانشگاهی در راستای سیاست های وزارت علوم، ارتقای ظرفیت دانشگاه در پذیرش رشته های دارای بازار کار و نیاز جامعه ، جذب هیات علمی بیشتر، تقویت و پذیرش طرح های پژوهشی با توجه به پتانسیل های موجود دانشگاه، تقویت و ارتباط با صنایع استان، برگزاری همایش ها و کنفرانس های بین المللی ، ایجاد شور و نشاط دانشجویی با رعایت موازین شرعی و عرفی، تدوین مبانی فرهنگی و ریشه ای اقتصاد مقاومتی و تداوم نشست های هم اندیشی اساتید و ایجاد اتاق های فکر برای استفاده از نظرات دانشگاهیان در اداره دانشگاه را از مهمترین برنامه ها و اولویت های خود در راستای خدمت در دانشگاه تفرش بیان نمود.

 

سرپرست دانشگاه تفرش تصریح کرد: نیل به این اهداف کلی در سایه مشارکت مسئولین و همگان در یک فضای همدلی حاصل می گردد.

 

در پایان این مراسم از زحمات دکتر "محمد قاسم سحاب" رییس سابق دانشگاه تفرش تقدیر و دکتر " حمیدرضا صبا" به عنوان سرپرست دانشگاه تفرش از سوی وزیر علوم منصوب گردید.

 

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس : ابوالفضل شاه حسینی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۳۱ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما :