طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۴۵ کد : ۲۷۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۷۸

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش با موضوع " اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی" روز یکشنبه با حضور جمعی از  اعضای هیات علمی در محل مهمانسرای این دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،امام جمعه شهرستان تفرش در آیین افتتاحیه این طرح گفت: یکی از ویژگی های ممتاز و بسیار تاثیرگذار امامان معصوم (ع) بحث سیاست مداری آنان می باشد.

حجت الاسلام سید محمد مومنی با اشاره به اینکه سیاست مداری اهل بیت با سیاست مداری سیاستمداران متفاوت است افزود: اصلاح امور موضوع مهم سیاست مداری امامان معصوم (ع) می باشد.

وی ادامه داد: دشمن شناسی و حفظ امت اسلامی از خطرات و اداره نمودن امت اسلامی در جهت مصالح کشور و هدایت جامعه به سمت پیشرفت و اعتلاء از دیگر اصول مهم سیاست مداری امام معصوم و سیاست مداری مورد نظر دین مبین اسلام است.

امام جمعه تفرش افزود: هم اکنون نیز سیاست مداری ولایت فقیه استمرار همان سیاست مداری وولایت اهل بیت است که بیش از  25 سال دشمن را در پشت مرزهای کشور زمینگیر نموده که این امر نشان از سیاست مداری قوی ولایت فقیه دارد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که رمز و راز پیروزی انقلاب اسلامی خدمت به اسلام و مسلمین بوده است تصریح کرد: مبنا دین و پیروزی انقلاب ما توجه به ذات احدیت و خدمت به اسلام و مسلمین بوده است که داعیه حضرت امام (ره) نیز بر همین امر استوار بوده است.


عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در این نشست گفت: تفکر سیاسی شیعه در عصر غیبت بر مبنای دو جریان فکری طرفداران  غیبت امام  و حضور امامت استوار گردیده است.


دکتر "عبدالوهاب فراتی" افزود:از این رو این دو جریان فکری کل تاریخ شیعه را به هم پیوند و نزاع تاریخی شیعه نیز در قالب این دو جریان ترسیم شده است.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه تفرش ابه مدت چهار روز با برنامه های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاسهای آموزشی ، کارگاه سبک زندگی، نقد فیلم، تفرش گردی، ورزش و سخنرانی پیرامون اندیشه سیاسی اسلام و مبانی انقلاب اسلامی در محل مهمانسرای این دانشگاه برگزارگردید.

آخرین ویرایش۱۶ شهریور ۱۳۹۳

نظر شما :