انتخاب دکتر حمیدرضاصبا به عنوان رئیس دانشگاه تفرش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

۰۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۲ کد : ۲۷۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۴۹۰
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه اخیر شورای انقلاب فرهنگی آقای دکتر صبا به عنوان رئیس دانشگاه تفرش انتخاب شد.
انتخاب دکتر حمیدرضاصبا به عنوان رئیس دانشگاه تفرش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی
تائید انتخاب دکتر رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی/ انتخاب چند تن از روسای دانشگاه‌های دولتی
آخرین مصوبات جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها توسط دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر مخبر دزفولی در این خصوص گفت: از دو سال پیش طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتخاب رؤسای دانشگاه‌های به کمیته منتخب این شورا محول شده است.
وی افزود: دلیل این تصمیم هم آن بود که انتخاب روسای دانشگاه ها زمان زیادی از جلسات شورا را به خود اختصاص می داد که با شکل گیری این کمیته فرآیند انتخاب روسای دانشگاه ها تسهیل شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته این پیشنهاد توسط رئیس محترم جمهور و تعدادی از اعضای شورای عالی مطرح شده بود که مورد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفت.
دکتر مخبر دزفولی گفت: این کمیته با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وظیفه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بر عهده دارد.
دکتر مخبر دزفولی اضافه کرد: طبق تبصره همین مصوبه، تصمیمات کمیته باید با اجماع همه اعضاء اخذ شود و اگر در موردی این اجماع حاصل نشود موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع خواهد شد و شورای عالی تصمیم نهایی را می‌گیرد.
وی افزود: خوشبختانه از زمانی که این کمیته تشکیل شده است، تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه‌ها در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تعیین تکلیف شده‌اند.
عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با اشاره به موضوع تغییر و تحول در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طی نامه رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و طبق اساسنامه این دانشگاه، دکتر فرهاد رهبر به عنوان رئیس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد و این موضوع در دستور کار کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها قرار گرفت.
وی گفت: دیروز هم این کمیته با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد و دکتر فرهاد رهبر با اتفاق آراء به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: این مصوبه باید طبق اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی به هیئت امنای این دانشگاه ابلاغ شود و دکتر رهبر با حکم رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به مدت 4 سال ریاست این دانشگاه را عهده‌دار خواهد شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سایر مصوبات جلسه اخیر کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها گفت: بر اساس تایید این کمیته در جلسه روز گذشته؛ دکتر صبا به عنوان رئیس دانشگاه تفرش، دکتر کوهستانی به عنوان رئیس دانشگاه جیرفت و دکتر صادقی سمرجانی هم به عنوان رئیس دانشگاه جندی‌شاپور انتخاب شدند.
 
آخرین ویرایش۰۲ مرداد ۱۳۹۶

( ۲ )

نظر شما :