اعزام اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش به اردوی جهادی

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۴ کد : ۲۷۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۴۳
اعزام اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش به اردوی جهادی

 

در حالی که اکثر دانشجویان در روزهای گرم تابستان به استراحت و تفریح می‌پردازند و برخی دیگر برای تأمین بخشی از هزینه‌های زندگی، مشغول کاری موقت شده‌اند، با اینحال دغدغه دسته دیگری از دانشجویان متفاوت است. آنها به اردویی اعزام می‌شوند به نام «اردوی جهادی» که شاید در ظاهر جز رنج و مشقت چیز دیگری ندارد؛ اما خود جهادگران تعریف می‌کنند که در این اردو هم شادی هست، هم اندوه؛ هم شب‌نشینی هست، هم سحرخیزی؛ هم محبت به همنوع است، هم سخت‌گیری به اعضای گروه؛ هم رنج و تحمل کار کردن در زیر آفتاب سوزان است و هم چای خوردن در زیر سایه درخت.

دومین اردوی جهادی گروه جهادی معین، چهارم الی سیزدهم مردادماه در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری برگزار و دانشجویان گروه جهادی معین، فعالیت خود را در سه بخش عمرانی، فرهنگی و سلامت و در پنج روستا در بخش بازفت از شهرستان کوهرنگ به انجام رساندند.

در بخش عمرانی، ساخت و تکمیل مسجد و دیوارکشی برای مدرسه‌، در بخش فرهنگی آموزش‌ قرآن، احکام و مبانی اعتقادی برای رده‌های مختلف سنی دانش آموزان روستا و همچنین در بخش سلامت نیز با بازدید خانه به خانه روستاییان و چکاپ سلامت، ارائه مشاوره‌های پزشکی و اعطای داروهای موردنیاز افراد بی‌بضاعت نیز در دستور کار گروه جهادی معین قرار داشت.

مراسم اختتامیه اردوی گروه جهادی معین به همراه جشن ولادت امام رضا(ع) نیز در روز پایانی این اردو در مسجد بخش بازفت برگزار شد.

 مسئول گروه جهادی معین گفت: قطعا یکی از مصادیق فرمان «#آتش_به_اختیار» که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان آن را بیان فرمودند و از آن در شرایط کنونی تعبیر به کار خودجوش فرهنگی کردند، همین اردوهای جهادی است. گروه جهادی معین نیز با لبیک به ندای مقام عظمای ولایت دومین اردوی جهادی خود را شهرستان کوهرنگ برگزار کرد.

 این فعال دانشجویی افزود: محرومیت زدایی از چهره کشور چه به لحاظ عمرانی، چه فرهنگی و چه از منظر سلامت به وسیله اردوهای جهادی امری‌ست که همگان به آن اذعان دارند. این امر نشان می‌دهد هر کجا روحیه جهادی وجود داشته باشد شاهد یک تحول مثبت و کارآمدی آن بخش هستیم.

در دومین اردوی گروه جهادی معین ۴۰ نفر بعنوان منتخب از سیل عظیم ثبت نام کنندگان از ۵۰ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور شرکت کردند که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش توانست بعنوان یک هسته اصلی از برگزار کنندگان این اردو، ۸ نفر از اعضای خود را به این اردو اعزام کند.

 

آخرین ویرایش۰۱ شهریور ۱۳۹۶

( ۱ )

نظر شما :