یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش افتتاح شد

۰۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۶ کد : ۲۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۰

همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش روز سه شنبه با حضور امام جمعه،فرماندار،مسئولین محلی،خانواده معظم شهدا  ، مسئولین ،اساتید،کارکنان ودانشجویان دانشگاه تفرش  افتتاح گردید.

رییس دانشگاه تفرش در این  آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دلاورمردی های رزمندگان در طول تاریخ در دفاع از مرزهای کشور در برابر تهاجم دشمنان، از جمله میراث فرهنگی است که  ملت باید به عنوان ممیزات ملی خود به آن افتخار نمایند.

دکتر "محمد قاسم سحاب " افزود: رزمندگان در طی هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی خود در برابر ارتش عراق، میراث فرهنگی ایثار،شهادت و فداکاری را برای ما به یادگار گذاشته اند که همواره در طول تاریخ مایه بالندگی و افتخار ملت ایران بوده است.

وی با بیان این که رسالت کنونی ملت ایران حفاظت از این میراث فرهنگی در موزه های معنوی خود است اظهار داشت: هفته دفاع مقدس مناسبتی عظیم برای کسب معرفت نسبت به این گنجینه ها و ارزش های اخلاقی  و تلاش در جهت ترویج آنها در جامعه است.

رییس دانشگاه تفرش تصریح کرد: تاسیس یادمان شهدای گمنام در دانشگاه  نیز بهانه ای برای به یاد آوردن ارزشهای اخلاقی هشت سال دفاع مقدس و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاهی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش نیز در این مراسم با بیان این که علل وقوع جنگ تحمیلی تصرف سرزمین و خاک نبود گفت: هدف اصلی غرب از تهاجم به مرزهای ایران خفه نمودن انقلاب نو پا ایران در نطفه بود تا نتواند به مدلی  برای وقوع انقلاب در کشورهای اسلامی تبدیل  گردد.

"کریم حمید وند"افزود: رسالت کنونی ملت ایران پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و اتکا  به گذشته پر افتخار خود در طول هشت سال دفاع مقدس در حرکت به سوی مسیر بالندگی و رشد کشوردر جهان است.

وی تصریح کرد: موفقیت دانشمندان ایرانی در فتح قله های علم و فناوری در جهان باعث هراس استکبار جهانی و تحمیل تحریم هایی به ملت ایران شده است که این تحریم ها نه تنها باعث محدود کردن ایران نشده بلکه  مقدمات رشد و بالندگی ایران را فراهم نموده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت تفرش نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس مناسبتی با ارزش و ماندگار در تاریخ ایران است که باید نسلهای متمادی به این ارزش افتخار نمایند.

سرهنگ پاسدار" علی فراهانی" با بیان این که رشادت های جوانمردانه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دشمن را وادار به شکست نمود افزود: جمهوری اسلامی با مقاومت رزمندگان خود از حقوق مشروع خود در مقابل هجوم ناجوانمردانه دنیا به ایران دفاع و آنان را وادار به عقب نشینی ا ز مرزهای خود نمود.

وی تصریح کرد:  ملت ایران در طول هشت سال مقاومت در جنگی نابرابر، 220هزار شهید، 40 هزار جانباز،10 هزار مفقود الاثر و 45 هزار آزاده را تقدیم انقلاب نموده اند که این امر سند افتخار ملت ایران  در دفاع از  آرمان‌های اسلام و انقلاب است.

روایتگری توسط حاج منصور حیدری و اجرای سرود توسط گروه سرود بین المللی اسراء از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود.

در پایان شرکت کنندگان در  این مراسم  با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه تفرش  با گلباران قبور مطهر آنان یاد و خاطره دلاورمردی های آنان را در دفاع از خاک کشور گرامی داشتند.

دو شهید گمنام دانشگاه تفرش در  عملیاتوالفجر هشت و بدر به درجه والای شهادت نائل گردید و 25 فروردین سال 92 در دانشگاه تفرش به خاک سپرده شدند.

 

آخرین ویرایش۰۱ مهر ۱۳۹۳

نظر شما :