ظرفیت پذیرش دانشجو کارشناسی در دانشگاه تفرش امسال افزایش یافت

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی  جدید در این دانشگاه خبر داد..

دکتر "مهدی جعفری پناه" روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی دانشگاه تفرش با اصحاب رسانه گفت: امسال ظرفیت پذیرش دانشجو کارشناسی بر اساس اعلام به سازمان سنجش 493 نفر است که نسبت به آمار 351 نفری سال 92 از 35 درصد رشد برخوردار می باشد.

وی با بیان این که پذیرش زیاد دانشجو در سالهای 88 و 87 سرعت فارغ التحصیلی دانشجویان در این دانشگاه  را بالا برده است  افزود:  امسال ظرفیت پذیرش دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به سال گذشته ثابت بوده  ولی در مقطع کارشناسی از افزایش برخوردار بوده است.

معاون آموزشی و تحصیلات  تکمیلی  دانشگاه تفرش ادامه داد: در سال تحصیلی جدید نیز دانشگاه تفرش در دو رشته جدید مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی) و فیزیک (حالت جامد) در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار اقدام به پذیرش دانشجو نموده است.

دکتر جعفری پناه با اشاره به اینکه 250 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال 92 در دانشگاههای دولتی کشور  پذیرفته شده اند افزود:درصد متوسط پذیرفته شدگان این دانشگاه در آزمون های کارشناسی ارشد سال92، 32/13 درصد می باشد که این آمار بالاتر از آمار پذیرفته شدگان برخی از دانشگاههای مطرح کشور  است.

وی  با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که توسعه غیر هدفمند آموزش عالی موجب اتلاف بودجه و نیروی انسانی  می گردد تصریح کرد: شناسایی نیازهای اساسی کشور در حوزه مختلف علوم و فناوری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش عالی است که بر این اساس  گذار از  توسعه کمی به توسعه کیفی از مهمترین اولویت های این معاونت در سال تحصیلی جدید است که در توسعه کمی هدف برآورده کردن نیاز کشور است که سیاست وزارت علوم نیز در همین راستا و بر اساس همین اولویت  قرارگرفته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش  پیگیری فعالیت های آموزشی از طریق شورای دانشگاه، ارتقاء وب سایت آموزشی دانشگاه و نگریستن به توسعه دانشگاه همراه با افزایش امکانات و کیفیت و  همچنین بازسازی و تجهیز فضاهای آموزشی دانشگاه را از مهمترین دستاوردهای این معاونت در دولت یازدهم عنوان نمود.

 دکتر جعفری پناه افزود: تخصیص نیافتن بودجه کامل دانشگاه و تمرکز یافتن  این کمبود بودجه به سمت حوزه آموزشی دانشگاه ،مهمترین محدودیت پیش رو این  معاونت است که عدم تخصیص این  بودجه پرداخت  نشدن حقوق سه ترم اساتید حق تدریس ، پنج سال حق الزحمه پروژه کارشناسی ارشد و هشت سال حق الزحمه راهنمایی پروژه کارشناسی را به دنبال داشته است و این امر حضور اساتید مدعو در دانشگاه تفرش، اعلام ظرفیت برای کارشناسی  ارشدو کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار داده است.

2300 دانشجو با احتساب ورودی های جدیددر 15 گرایش مقطع کارشناسی،17 گرایش ارشد و دو گرایش دکتری در دانشگاه تفرش تحصیل می کنند.

گزارش تصویری از انجام روند ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی سال 1393 دانشگاه تفرش

آخرین ویرایش۲۴ شهریور ۱۳۹۳

( ۶ )

نظر شما :