نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه تفرش با خبرنگاران و اصحاب رسانه

۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۴۰ کد : ۲۷۷ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۲

نشست خبری  هیئت رئیسه دانشگاه تفرش با خبرنگاران و اصحاب رسانه عصر یکشنبه 23 شهریور ماه سال جاری  با حضور  ریاست دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون اداری مالی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات مهمانسرای اساتید برگزار شد.

رییس دانشگاه تفرش در این نشست ضمن خوشامدگویی به خبرنگاران شفاف عمل نمودن و پاسخگویی مسئولین به مردم را  یکی از اصول مهم تعهد مدیران در نظام جمهوری اسلامی و از مظاهر دموکراسی و مردم سالاری دینی برشمرد.

دکتر"محمد قاسم سحاب" افزود: از اینرو این  نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه  نیز به منظور اطلاع رسانی شفاف عملکرد مجموعه مدیریت دانشگاه تفرش به افکار عمومی برگزار گردیده است.

وی تهیه برنامه توسعه استراتژیک پنج ساله و افق دور دانشگاه به عنوان اساس حرکت های  آتی توسعه دانشگاه در همه زمینه ها، ارتباط نزدیک با  اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان و فراهم نمودن بستر مشارکت آنان در مدیریت و اداره دانشگاه و ساماندهی ساختار  نظام تشکیلاتی و مدیریتی دانشگاه بر اساس چارت تشکیلاتی مصوب را از مهمترین محورها و ارکان اصلی سیاست های مدیریتی و ضروریات اداره دانشگاه عنوان نمود.

رییس دانشگاه تفرش با بیان اینکه مقدمات ارتباط مرکز رشد دانشگاه و کلینیک صنعت استان مرکزی که مدیریت آن به مدت دوسال به دانشگاه تفرش واگذار گردیده است با صنایع استان و کشور فراهم شده است افزود:در مدیریت دانشگاه تلاش گردیده است که از مرکز رشد و کلینیک صنعت  استان مرکزی به عنوان ویزگی ممتاز دانشگاه تفرش در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور در زمینه ارتباط با صنعت  و بستری برای بازار کار برای دانشجویان بهره برداری نماید.

دکتر سحاب اضافه نمود:  در این راستا در نه ماه گذشته جلساتی با مدیر عامل شرکت های صنعتی استان انجام گرفته است.

دکتر سحاب ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه استراتژیک پنج ساله و افق دور دانشگاه،  نسبت هیات علمی به دانشجو 1 به 25  در نظر گرفته شده است که حرکت در این راستا نیازمند 140 عضو هیات علمی است که باید به تدریج در طی  5 سال آینده این هدف محقق گردد.

وی تصریح کرد:  با توجه به  وضعیت بودجه دانشگاه و سیاست های ابلاغ شده از سوی وزارت علوم در سال تحصیلی جدید این دانشگاه برنامه ای برای جذب هیات علمی نداشته  و علی رغم  دعوت افراد برای همکاری با دانشگاه از طریق فرا خوان در سال جاری عملا افراد جذب شده صرفا مراحل تکمیل پرونده جذب خود را طی خواهند نمود و به صورت مدعو با دانشگاه همکاری خواهند داشت.

رییس دانشگاه تفرش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نیز دانشگاه تفرش در دو رشته جدید مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی) و فیزیک (حالت جامد) در مقطع کارشناسی ارشد برای اولین بار اقدام به پذیرش دانشجو نموده است اظهار داشت: ایجاد رشته های جدید که این دانشگاه را نسبت به دانشگاه های دیگر شاخص می نماید از جمله مهندسی معماری بناهای تاریخی و اسلامی و تاسیس پژوهشکده پدافند غیر عامل راهبرد و ماموریت مدیریت دانشگاه برای برتر و شاخص نگه داشتن دانشگاه تفرش در بین دانشگاه های کشور است.

رییس دانشگاه تفرش با اشاره به اینکه روند تبدیل وضعیت برخی از کارکنان شرکتی دانشگاه به قراردادی  در صورتی که مشکل قانونی وجود نداشته باشد صورت می پذیرد اما در هیچ مورد برخلاف قانون امکان انجام اقدامی وجود ندارد.

وی افزود: 40 نفر از کارکنان شرکتی دانشگاه تفرش   بر اساس قانون و به دلیل داشتن پست حاکمیتی و مدرک دانشگاهی قبل از تصدی ایشان  تبدیل وضعیت شده اند و  در سایر موارد نیز در صورتی که مشکل قانونی وجود نداشته باشد اقدام خواهد شد.

دکتر سحاب در ادامه با بیان اینکه  تاکنون از ابر رایانه دانشگاه تفرش استفاده عملی نشده است افزود: در مدت مدیریت جدید دانشگاه جلساتی با تیم سازنده ابررایانه برگزار گردیده تا مقدمات استفاده تخصصی و عملی پژوهشگران از این سیستم  مهیا گردد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تک جنسیتی شدن دانشگاه تفرش گفت: در حال حاضر ضرورتی برای تک جنسیتی شدن  دانشگاه تفرش وجود ندارد.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در  دانشگاه تفرش در سال تحصیلی جدید بیش از 30 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: دانشگاه تفرش به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش دانشجو خود را پایین نیاورده و پیشی گرفتن آمار فارغ التحصیلان به آمار دانشجویان باعث ایجاد شبهه بین افکار عمومی مبنی بر پایین آمدن آمار دانشجویان گردیده است.

دکتر "مهدی جعفری پناه" افزود: در سال تحصیلی جدید این دانشگاه اقدام به پذیرش 490 دانشجو در مقطع کارشناسی، 106 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 6 نفر در مقطع دکتری نموده است.

 

معاون اداری مالی دانشگاه تفرش نیز در این نشست افزود: بدهی کنونی دانشگاه تفرش از سالهای گذشته حدود دو میلیارد  تومان می باشد که پرداخت این بدهی نیازمند نگاه ویژه مسئولین استان و وزارت علوم به دانشگاه تفرش در مبحث مالی است.

دکتر "احمد عبدالهی"  با بیان این که وب سایت و پورتال دانشگاه ها در رتبه بندی دانشگاه ها تاثیرگذار است افزود: در این راستا به منظور بهبود کارایی پورتال دانشگاه در رتبه بندی های مختلف سایت دانشگاه مجهز شده است.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: هم اکنون یک تشکل دانشجویی ، 10 کانون  و 21 نشریه دارای مجوز نشر در این دانشگاه  فعال می باشند.

دکتر "محمد حبیبی" ادامه داد: ایجاد باشگاه کرسی های آزاد اندیشی به منظور ایجاد ساختاری برای مبارزه با هجمه فرهنگی دشمن و بستری برای آزاد اندیشی با همکاری تمامی انجمن ها،تشکل ها و شورا صنفی دانشجویی از پاییز سال گذشته در دانشگاه تفرش ایجاد گردیده است.

وی تصریح کرد: اساس و اولویت فعالیت متولیان فرهنگی دانشگاه تفرش پیگیری امور فرهنگی از مجرای قانونی و پرهیز از سلیقه گرایی و انجام به صورت ستادی می باشد.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش افتتاح یادمان شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس، برگزاری جشن استقبال از ورودی های جدید ،انجام مسابقات ورزشی و برگزاری جشن فارغ التحصیلی را از مهمترین برنامه های فرهنگی این معاونت در سال تحصیلی جدید عنوان نمود.

 

آخرین ویرایش۲۴ شهریور ۱۳۹۳

نظر شما :