جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۷۹۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۹۴
همزمان با فرا رسیدن هفته فرهنگی تفرش و دهه امامت و ولایت ، جشن ولایت روز یکشنبه با حضور رییس دانشگاه، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، مدیران، معاونین و کارکنان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
جشن ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی، رییس دانشگاه تفرش در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن هفته فرهنگی شهرستان تفرش گفت: مباحث فرهنگی از اهمیت بسزایی برخوردار است وبا توجه به برنامه های متنوعی که ار سوی ارگان های مختلف برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم اندیشیده شده است جا دارد تمامی مردم و کارمندان نهایت استفاده را از این برنامه  بنمایند.

دکتر "حمیدرضا صبا" افزود: در عصر کنونی کشور ما مورد هجوم هجمه های مختلف فرهنگی از سوی دشمن قرار گرفته است که رسالت فرهنگی که در این شرایط مورد تعهد ماست انجام شایسته اقدامات بلند مدت و میان مدت فرهنگی در جامعه است.

وی تصریح کرد: اهمیت مسایل فرهنگی بر هییچ کس پوشیده نیست  که باید در جهت ارتقاء سطح فرهنگی بیش از پیش تلاش نمود.

رییس دانشگاه تفرش  در ادامه با تبریک فرا رسیدن  سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه تفرش از تلاش  های بی وقفه استادان و کارمندان در طول سه دهه فعالیت  این دانشگاه تقدیر و تشکر نمود.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با اشاره به آیه "یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ "گفت:خداوند با توجه به این آیه به حضرت محمد (ص) دستور نمودند تا پیام ولایت حضرت علی را به مردم برساند و اگر این امر مهم را به انجام نرسانندبا وجود 23سال جانفشانی پیامبر در راه تبلیغ دین هیچ عملی انجام ننموده و همه زحمات ایشان از بین می رود.

 

حجت الاسلام دکترسید "مهدی قاضی زاده" افزود:خداوند با اطمینان دادن به پیامبر که از شیظنت ها در امان است خواستار رساندن پیام امامت حضرت علی(ع) به مردم شدکه این امر نشان دهنده اهمیت ولایت حضرت علی (ع) در پیشگاه خداوند متعال است.

وی ادامه داد: حادثه غدیر را در تاریخ اسلام  تعدادی از صحابه بیان نموده اند که این امر بیان کننده این مطلب است که حکومت وقت نقل حدیث از پیامبر را منع نموده بود و دیگر صحابه نیز به دلیل این منع به خود جرات نقل حدیث را نداند زیرا با برخورد حکومت مواجه می شدند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم ضمن بیان تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و حادثه غدیر خواستار معرفی صحیح  مذهب شیعه به جهانیان شد.

دکتر " محمد حبیبی" با اشاره به فرا رسیدن هفته فرهنگی شهرستان تفرش افزود: هفته فرهنگی بیانگر پیشینه علم و فرهنگ شهرستان تفرش است که در این راستا یکی از نمادهای فرهنگ در شهرستان  دانشگاه است که ارتقا و اعتلای آن نیازمند تلاش همگی مسئولان و دانشگاهیان است.

اجرای برنامه های متنوع از جمله مولودی خوانی، استند آپ کمدی، شعبده بازی و تجلیل از سادات و مزدوجین سال 96، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان از دیگر برنامه جانبی این مراسم بود.

تمام

خبرنگار:سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

 

 

آخرین ویرایش۱۱ مهر ۱۳۹۶

نظر شما :