ساخت سازه سریع النصب فلزی از نوع سیستم قاب ساختمانی توسط ا ستاد دانشگاه

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۴

 

 

 

 

سازه سریع النصب فلزی از نوع سیستم قاب ساختمانی  ساده با مهار بندهای هم محور فولادی برای نخستین بار در کشور توسط یکی از استادان دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد.

عضو هیات علمی و سازنده این سازه گفت:افزایش سرعت اجرای اسکلت ویژگی منحصر به فرد این سازه است به طوری که با استفاده از این سیستم سرعت اجرای اسکلت ساختمان به کمتر از یک دهم مدت معمول کاهش می یابد.

دکتر محمد قاسم سحاب ادامه داد:  در یک نمونه عملی از این سازه که در جنوب تهران احداث شد  ظرف  مدت یک هفته اسکلت  یک ساختمان سه طبقه به وسعت 450 متر مربع اجرا شد.

وی خاطر نشان ساخت: استفاده از این سازه در مواقع بحران و بروز حوادث غیر مترقبه که تامین مسکن و سر پناه برای افراد آسیب دیده را الزام می نماید بسیار کاربرد دارد.

سازنده این سیستم بیان کرد:کاهش مدت اجرا در سایر شرایط معمول و در پی آن کاهش هزینه ها از دیگر ویژگی های این سازه سریع النصب فلزی است.

دکتر سحاب با بیان اینکه  نمونه خارجی این طرح طبق تحقیقات انجام شده تنها  مورد ادعای کشور چین و هند می باشد اظهار داشت: ایده و شکل اسکلت به کار رفته در این سازه بسیار متفاوت با روش ابداع شده توسط محققان چینی و هندی است لیکن در سرعت نصب اسکلت، طرح آنها با اختراع ثبت شده در ایران رقابت می نماید.

دکتر محمد قاسم سحاب اختراع خود را به شماره 83683 به همراه دو تن از همکاران از شرکت مهندسی و ساختمان شمس عمران که وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می باشد در  اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی ایران در  تاریخ ششم شهریور ماه سال جاری به ثبت رسانده است.

 

 




 

آخرین ویرایش۳۰ شهریور ۱۳۹۳

( ۱ )

نظر شما :