مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش برگزار شد

۰۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۹ کد : ۲۸۹ اخبار
تعداد بازدید:۹۴۵

مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تفرش عصر روز دوشنبه به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش در محل سالن ورزشی شهید شهریاری این دانشگاه با شرکت دانشجویان و مسئولین برگزار گردید.

رییس دانشگاه تفرش در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید میزبان بیش از 500 دانشجوی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: رسالت کنونی دانشجویان استفاده از فرصت تحصیلی فراهم شده در دانشگاه تفرش به منظور رشد و پیشرفت از لحاظ علمی و اخلاقی و استفاده از تمام منابع اطلاعاتی به منظور شناخت از دانشگاه محل تحصیل خود است.

وی احداث دریاچه مصنوعی، تاسیس موزه تاریخ طبیعی ، وسعت 350 هکتاری سایت دانشگاه تفرش به عنوان بزرگترین سایت در بین دانشگاه  های کشور و بهره مندی از اساتید مجرب و معاونین کوشا  را از مهمترین  امکانات و شرایط ویژه دانشگاه تفرش عنوان نمود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: در دین مبین اسلام بر کسب دانش و علم آموزی بیش از سایر ادیان سفارش شده است.

حجت الاسلام "رسول ظرافت" با بیان این که تحصیل علم و رسیدن به کمال مهمترین هدف دانشجویان از آمدن به دانشگاه است  افزود:هدف از بعثت انبیاء و خلقت وجودی همه انسانها نیز تحصیل علم و دانش و پیمودن مسیر کمال بوده است.

 سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: شهرستان تفرش جزء شهرستانهای نادر استان و کشور است که مهد پرورش بزرگان و نام آوران در عرصه های علمی نظیرپروفسور حسابی و استاد سحاب است.

"کریم حمید وند" با بیان این که دانشگاه تفرش دارای خوابگاه های دانشجویی با کیفیت و مطلوب است افزود: کمسیون دانشجویی شهرستان از تمام ظرفیت هایی موجود قانونی  به منظور فراهم نمودن بسترهای علم آموزی برای دانشجویان استفاده می نماید.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم   گفت: دوران  تحصیل در دانشگاه شیرین ترین دوران زندگی افراد است که تلاش  در جهت مجهز نمودن خود به عنصر تخصص و تعهد مهترین رسالت دانشجویان در این مقطع است.

دکتر "مهدی جعفری پناه"با اشاره به اینکه 236 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در دانشگاههای دولتی کشور  پذیرفته شده اند افزود:درصد متوسط پذیرفته شدگان این دانشگاه در آزمون های کارشناسی ارشد سال92، 32/13 درصد می باشد که این آمار بالاتر از آمار متوسط پذیرفته شدگان سایر دانشگاه ها  مطرح که حدود 14 درصد  است می باشد.

  وی ادامه داد: فارغ التحصیلان  دانشگاه تفرش در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری خوش درخشیده اند که این نشان از این حقیقت دارد که خروجی های این دانشگاه هنوز درخشان است.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت:دانشگاه تفرش به خاطر نزدیکی به پایتخت اساتید خوبی را جذب نموده است که دانشجویان باید از ظرفیت بالا این اساتید در دوران چهارساله تحصیل خود در این دانشگاه نهایت استفاده را ببرند.

دکتر "محمد حبیبی" با اشاره به قدمت تاریخی و شخصیت علمی شهرستان تفرش افزود: تمام بستر ها برای نقش آفرینی جهانی دانشجویان در این چهار سال فراهم است.

وی با بیان این که جهان در حال عبور از پیچ تاریخی و شکل گیری نظم نوین است تصریح کرد: اگر بخواهیم در نظم نوین جهانی نقش آفرین باشیم احتیاج به یک مثلث با سه ظلع علم و دانش، اقتصاد و فرهنگ داریم.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تفرش  ادامه داد: توجه به فرهنگ در این مثلث، بالندگی ضلع های علم و اقتصاد را به همراه دارد .

پخش موسیقی،ارائه گزارش فعالیت های بسیج دانشجویی و شورای صنفی از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

  

 

آخرین ویرایش۰۸ مهر ۱۳۹۳

نظر شما :