جشن بزرگ عید ولایت در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۱ کد : ۲۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۳

 

همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت  جشن بزرگ عید ولایت به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و اداره تربیت بدنی و با حضور نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، معاونت ورزش و سلامت وزارت آموزش و پرورش،علی مردای قهرمان وزنه برداری آسیا،  فرماندار،  مسئولین استانی و محلی، رییس ،معاونین و دانشجویان دانشگاه تفرش در سالن  ورزشی شهید شهریاری این دانشگاه  برگزار شد.

رییس دانشگاه تفرش در این مراسم ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: واقعه غدیر یک واقعه تاریخی بزرگ برای توجه کلیه مسلمانان و مرجعی مهم برای شیعیان حضرت علی (ع) است.

دکتر " محمد قاسم سحاب"با اشاره به این که در بین فرق مختلف دین مبین اسلام در زمینه واقعه غدیر نظرات مختلفی بیان شده است افزود: گروه قلیلی از مسلمانان واقعه غدیر را در تاریخ خود ثبت نکرده و به این واقعه عظیم تاریخی معتقد نمی باشند.

وی ادامه داد: در بین اقوال مختلف در مورد واقعه غدیر و تفسیر آن، شیعه محکمترین راه را انتخاب کرده و باوری را که اکثریت مسلمانان آن را پذیرفته اند ملاک انتخاب مسیر خود قرار داده است.

معاون ورزش و سلامت وزارت آموزش و پرورش  و رییس فدراسیون  ورزش های دانشجویی نیز در این مراسم گفت: دانشگاه تفرش از فرصت های ممتاز و ویژه ای برای رسیدن به توسعه برخوردار می باشد.

دکتر "مهرزاد حمیدی" افزود: وجود نیروی انسانی به عنوان ثروت ملل، قدمت تاریخی شهر تفرش و وجود شخصیت های برجسته علمی از جمله فرصت های ممتاز دانشگاه تفرش در رسیدن به افق های توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده المپیادهای ورزشی در مدارس سراسر کشور آغاز می شود اظهار داشت: المپیادهای ورزشی ابزاری برای توجه به ابعاد مختلف شخصیتی دانش آموزان و بستری مناسب برای رشد و پیشرفت آنان است.

رییس بسیح اساتید و عضو هیات علمی دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: عشق به ولایت و امامت در واقعه غدیر خم نمود و تجلی عینی یافت.

حجت الاسلام "  سید علی شفیع پور حسینی " افزود:پیام غدیر پیام ولایت ، استمرار حکومت الهی و استقرار پیام نبوت است.

وی اظهار داشت: با این وجود انجام پژو هش های تحلیلی در زمینه حادثه غدیر و تبیین لایه ها و ابعاد نگفته واقعه غدیر و نقش کارشکنانه منافقین در این حادثه تاریخی ضروری است.

عضو هیات علمی دانشگاه تفرش با بیان اینکه در صدر اسلام بعد از واقعه غدیر بحث اصلی بین شیعه و سنی در زمینه جایگاه ولایت بوده است ادامه داد: در عصر کنونی هم افرادی وجود دارند که هنوز به این باور نرسیده اند که در غیبت ، ولی فقیه جانشین امام زمان و مرجع تمام مسلمانان بوده و پیروی و تبعیت از آن توسط مسلمانان ضروری است.

حجت الاسلام شفیع پور ادامه داد: امام خمینی در نجف ولایت فقیه را برای مردم تشریح و باور ولایت را در وجود شیعیان متجلی نمود که اینک  ترویج ولایت و واقعه  غدیر باید سر لوحه تمامی مسلمانان به عنوان میراث عظیم اسلام قرار گیرد.

هنرمندی هنرمندان طنز تلویزیونی خنده بازار، تقدیر از برگزیدگان مسابقات ورزشی دانشجویی و بازدید از مرکز نگهداری سالمندان بانو نسیبه شهرستان تفرش از مهمترین برنامه های جانبی جشن بزرگ ولایت در دانشگاه تفرش بود.

 

آخرین ویرایش۱۶ مهر ۱۳۹۳

نظر شما :