برگزاری نشست امکان سنجی احداث نیروگاه فتوولتاییک توسط بخش خصوصی در دانشگاه تفرش

۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۸ کد : ۳۰۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۰۳
نشست امکان سنجی احداث نیروگاه فتوولتاییک روز یکشنبه ۲۱ آبان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی ، فرماندار شهرستان تفرش، رییس دانشگاه تفرش ، معاونین و تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده برق در سالن گردهمایی ابراهیم کاریابی این دانشگاه برگزارشد.
برگزاری نشست امکان سنجی احداث نیروگاه فتوولتاییک توسط بخش خصوصی در دانشگاه تفرش

 

دکتر حمیدرضا صبا رییس دانشگاه تفرش در حاشیه برگزاری این نشست در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی هدف از برگزاری این نشست را  آشنایی سرمایه گذاران با امکانات و ظرفیت های دانشگاه ، ارتقاء ارتباط با صنعت ، فراهم نمودن بسترهای لازم در جهت ایجاد دانشگاه سبز، هدایت پژوهش های اساتید و دانشجویان در جهت کاربرد انرژی های نو و استفاده از پتانسیل های دانشگاه تفرش در راه اندازی  این پروژه عنوان نمود.

وی ادامه داد: تلاش در جهت تاسیس شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت ، تست، استاندارد سازی و بهینه سازی تجهیزات مزرعه خورشیدی در راستای رسیدن به جایگاه در نظر گرفته برای این دانشگاه در زمینه پنل های خورشیدی از دیگر اهداف احداث این نیروگاه در این دانشگاه است.

رییس دانشگاه تفرش با بیان اینکه در عصر کنونی دولت موظف به استفاده از نیروگاه های خورشیدی به منظور کاهش آلایندگی نیروگاه های فسیلی است ادامه داد: ماموریت کنونی دانشگاه ها ایجاد دانشگاه نسل سوم  و ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان در کنار ماموریت آموزشی است  که احداث این نیروگاه ضمن تربیت دانشجوی ماهر بسترهای ایجاد دانشگاه کارآفرین را فراهم می نماید.

شایان ذکر است که هیأت مزبور پس از برگزاری جلسه، از سایت دانشگاه بازدید نموده و با توضیحات ریاست دانشگاه، با توانمندی های دانشگاه در این حوزه ها بیشتر آشنا شدند.

 

انتهای پیام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۳۹۶

( ۲ )

نظر شما :