دانشگاه تفرش و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تفاهم نامه مشترک منعقد نمودند

۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۲۸ کد : ۳۰۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۴۱
دانشگاه تفرش و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی روزدوشنبه ۲۲ آبان ماه، تفاهم نامه مشترک با عنوان پیشگیری اولیه از اعتیاد منعقد نمودند.
دانشگاه تفرش و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تفاهم نامه مشترک  منعقد نمودند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر استان مرکزی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه در دانشگاه تفرش گفت: براساس این تفاهم نامه، دانشگاه تفرش به صورت دانشگاه پایلوت در استان مرکزی به عنوان "دانشگاه پاک "معرفی و کمیته فرهنگی پیشگیری اولیه از اعتیاد برای اولین بار در استان مرکزی در این دانشگاه فعال می گردد.

" نبی‌الله شاه‌ محمدی" افزود: این کمیته در راستای تاکید بر ظرفیت تشکل ها و انجمن های دانشجویی با مشارکت خود دانشجویان و سوق دادن فعالیت های آنها در امر مبارزه فرهنگی با مواد مخدر در دانشگاه تفرش، هفته آینده با حضور مسئولان استانی شروع به فعالیت می نماید.

وی با بیان این که دانشجویان، سفیران مبارزه با مواد مخدر در این طرح می باشند ادامه داد: اولویت و هدف اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این طرح، توانمند سازی تشکل‌های دانشجویی در زمینه مواد مخدر و راه‌های پیشگیری و آسیب‌هایی است که این مواد بر شخص و جامعه وارد می نماید که در این خصوص، این شورا از آمادگی کامل در امر برگزاری کارگاه های آموزشی در دانشگاه ها برخوردار می باشد.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: شهرستان تفرش به نسبت  شهرستانهای دیگر استان مرکزی، شهرستانی پاک در زمینه مصرف مواد مخدر می باشد، اما این امر نباید مسئولین را در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در  شهرستان غافل نماید.

"علی میرزایی" افزود: رسالت  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر است که تحقق این رسالت نیازمند کار فرهنگی، آگاهی بخشی و استفاده از پتانسیل نیروهای مردمی است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف ارتقای مشارکت دانشگاه تفرش در ریشه کنی معضل اعتیاد منعقد و این مجموعه به لحاظ مدیریت ارزشمند دانشگاه و تلاش معاونین، مدیران و کارکنان به عنوان دانشگاه پایلوت در استان به نام دانشگاه پاک معرفی و انتخاب شده است.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت:بحث تهاجم فرهنگی رویکردهای متفاوتی دارد که یکی از این رویکردها، اعتیاد نسل جوان کشور است.

دکتر " حمیدرضا صبا" افزود:  محافظت از جوانان کشور در برابر این توطئه دشمن نیازمند عزم و همت همه دستگاه ها در ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز است.

دکتر " حمیدرضا صبا" افزود:  محافظت از جوانان کشور در برابر این توطئه دشمن نیازمند عزم و همت همه دستگاه ها در ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز است.


 

انتهای پیام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

آخرین ویرایش۳۰ آبان ۱۳۹۶

نظر شما :