اولین نشست تخصصی طرح استقرار سامانه ایمنی، بهداشت ومحیط زیست در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۰۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۸۲
اولین نشست تخصصی طرح استقرار سامانه ایمنی، بهداشت ومحیط زیست روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه با حضور پروفسور محمد شهریاری استاد دانشگاه چالمرز سوئدبا برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه اعضای هیات علمی و کارشناسان آزمایشگاه و کارگاه‌ها و مسئولین دانشجویی در سالن گردهمایی ابراهیم کاریابی دانشگاه تفرش برگزارشد.
اولین نشست تخصصی طرح استقرار سامانه ایمنی، بهداشت ومحیط زیست در دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، پروفسور محمد شهریاری استاد دانشگاه چالمرز سوئد در این نشست گفت: ایجاد شرایط سلامت آور همراه با بهره وری در محیط کار برای کارشناسان آزمایشگاه ها و کارگاه ها از مهمترین اهداف برگزاری این نشست تخصصی است.

وی با بیان این که انتقال چیزی که دربیرون است به آنچه در درون و فکر است آن چیزی است که در بحث HSEمطرح و عرضه می گردد افزود: تحلیل خطرهای کار، ایجاد شرایط درست وتفکر یکسان دربحث HSE وبرنامه ریزی در موارد اورژانسی از اصول مهم  HSE است.

وی ادامه داد: ریسک احتمال توام با تلفات یکی از مسائل مهمی است که کارشناسان آزمایشگاه ها و کارگاه ها  باید در مواقع  وجود خطر در انجام کار در محیط کار خود به آن توجه و از دیگران برای حل این مشکل کمک بگیرند.

پروفسور شهریاری ادامه داد: تحلیل تکنیک های موجود در انجام کار یکی از تکنیک های کار است که در طول فرایند انجام کار در آزمایشگاه ها باید به آن توجه و درصورت وجود خطر از انجام آن کار جلوگیری نمایید.

وی تصریح کرد: تشخیص سناریوهای خطرناک مرحله دیگر از تکنیک های کار است که باید همکاران آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی این سناریوها را تهیه و به صورت یک برگه در مکان مناسب نصب نمایند.

اولین نشست تخصصی طرح استقرار سامانه ایمنی، بهداشت ومحیط زیست به همت مدیریت پزوهشی و گروه پژوهشی پایش کمی و کیفی سیالات دانشگاه تفرش تحت نظارت شورای HSE این دانشگاه برگزار و پروفسور محمد شهریاری از قسمت های مختلف دانشگاه بازدیدنمودند.

 


انتهای پیام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا...دواتگری

آخرین ویرایش۰۸ آذر ۱۳۹۶

( ۲ )

نظر شما :