برگزاری جلسه آبانماه انجمن تفرشی ها در دانشگاه تفرش

۰۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۴ کد : ۳۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۱۹

 

 برگزاری جلسه آبانماه انجمن تفرشی ها در دانشگاه تفرش

به دعوت دانشگاه تفرش و به مناسبت افتتاح سالن شورا و گردهمایی دانشگاه که به نام مرحوم حاج ابراهیم کاریابی(پدر عمران تفرش) نامگذاری شده است جلسه آبانماه انجمن تفرشی ها  با حضور فرماندار، رییس و معاونین دانشگاه تفرش، خیرین تفرشی و اعضاء انجمن تفرشی های مقیم تهران  در محل این سالن در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

رییس دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: تاسیس دانشگاههای تفرش موجبات رشد و رونق شهر و شهرستان تفرش را درپی داشته است.

 

دکتر"محمد قاسم سحاب" با بیان اینکه وجود چندین مرکز آموز ش عالی در شهرستان تفرش این شهر را به یک شهر دانشگاهی تبدیل نموده است افزود: مجموعه دانشگاه تفرش آمادگی تلاش برای تحقق ایده شهر دانشگاهی  و تبدیل نمودن این شهربه یک شهر دانشگاهی را دارد و در راستای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

 

وی تصریح کرد: تجهیز و آماده سازی سالن گردهمایی حاج ابراهیم کاریابی  به همت سر کار خانم کاریابی در دانشگاه تفرش ادامه فرهنگ اقدامات عام المنفعه ای است که مرحوم کاریابی در شهرستان تفرش انجام و این فرهنگ را به فرزندان خود به عنوان سنت نهادینه خانواده منتقل نمود .

 

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش نیز در این آیین گفت: حضور اعضای انجمن تفرشی های مقیم تهران و خیرین تفرشی به عنوان سرمایه های معنوی و فرهنگی شهرستان تفرش در این نشست و توجه وعنایت آنان به این شهر نشانه اصیل بودن این افراد و عشق به سرزمین پدری خود است.

 

"کریم حمیدوند" افزود: این توجه و عنایت پشتوانه ای محکم برای مدیران این شهرستان در راستای خدمتگزاری صادقانه به مردم است.

 

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان برای توسعه این شهرستان نیازمند فکر و ایده های تمامی شهروندان و نخبگان هستند و از ایده های تمامی تفرشی های مقیم تهران در راستای پیشرفت این شهرستان استفاده می نمایند.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان تفرش با بیان اینکه 17 تا 23 آبان به عنوان هفته فرهنگی شهرستان تفرش نامگذاری شده است تصریح کرد: این هفته فرصتی مناسب برای معرفی پتانسیل ها و قابلیت های موجود در این شهرستان و معرفی نخبگان فرهنگی، علمی و تاریخی تفرشی به استان و کشور است.

رییس انجمن تفرشی های مقیم تهران نیز در این آیین گفت: انجمن تفرشی در آبان 1372 در تهران تاسیس و تاکنون در طول این 21 سال بیش از 200 جلسه به منظور فراهم نمودن بسترهای توسعه و پیشرفت شهرستان تفرش  و رسیدگی به مشکلات شهروندان ساکن در این شهرستان برگزار نموده است.

 

مهندس "ایرج حسابی" با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و عزاداری مردم در سوگ این حضرت افزود: حضور هیئت های عزاداری در روز عاشورا در کنار آرامگاه پرفسور حسابی (پدر فیزیک ایران) تبلور وحدت حوزه و دانشگاه و نشانه اوج  دلدادگی دینی در کنار یک شخصیت علمی و دانشگاهی است که در شهرستان تفرش به وقوع پیوسته است.

 

نایب رییس انجمن تفرشی ها نیز در این نشست گفت: تلاش در راستای عمران و آبادانی شهرستان تفرش اولویت مهم انجمن تفرشی ها از ابتدا تاکنون بوده است.

 

مهندس "  غلامرضا  سحاب" تهیه و چاپ سالنامه تفرش و توزیع آن در سطح شهرستان و کشور را اقدامی مهم در راستای معرفی شخصیت های علمی و اثرگذار تفرشی به کشور عنوان نمود.

 

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت:دانشگاه تفرش یک دانشگاه شاخص است  از اینرو باید  جهت دهی انجمن تفرشی ها در راستای ارتقاء کیفیت این دانشگاه سوق داده شود.

 

دکتر "مهدی جعفری پناه" با اشاره به اینکه 236 نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در دانشگاههای دولتی کشور  پذیرفته شده اند افزود:درصد متوسط پذیرفته شدگان این دانشگاه در آزمون های کارشناسی ارشد سال92، 32/13 درصد می باشد که این آمار بالاتر از آمار متوسط پذیرفته شدگان سایر دانشگاه ها  مطرح که حدود 14 درصد است می باشد.

 

در پایان این نشست سالن شورا و گردهمایی حاج ابراهیم کاریابی دانشگاه تفرش به همت خیر نیکوکار "ملوک کاریابی" با اعتباری بالغ بر 650 میلیون  ریال که ظرف مدت سه ماه تجهیز و آماده سازی شد افتتاح گردیدو لوح سپاس توسط ریاست دانشگاه و فرماندار شهرستان تقدیم حضور وی گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۵ آبان ۱۳۹۳

نظر شما :