مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۹ کد : ۳۱۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶۹
مراسم بزرگداشت روز دانشجو شامگاه دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، معاونت فرهنگی و دانشجویی،مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

استاد دانشگاه در این مراسم گفت: ۱۶ آذر یادآور یکی از روزهای خونین جنبش دانشجویی در تاریخ کشور ایران است.

دکتر "مجتبی صدیقی" افزود:  جنبش دانشجویی در ایران در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هزینه سنگینی برای ایستادن بر روی مقام خود پرداخت کرد.

وی ادامه داد: شهادت سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ در جریان سفر نیکسون به ایران نتیجه یک ایستادگی برای جنبش دانشجویی ایران بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:  عدالت خواهی، ستیز و مبارزه با نگاه استکبار ستیزی آرمان و ویژگی جنبش های دانشجویی در ایران و کشورهای مختلف  برای ایجاد تحولات بزرگ در جامعه است.

صدیقی ضمن بیان چهار موج جنبش دانشجویی از سال ۱۳۲۰ تاکنون ادامه داد: از سال ۸۱ تاکنون برنامه و حرکت جدی برای آرمان خواهی، مبارزه با استکبار ، عدالت خواهی از  جنبش دانشجویی در ایران دیده نشده است و این جنبش فاقد یک حرکت اثرگذار اجتماعی در فضای سیاسی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: اگر جنبش دانشجویی نتواند در دانشگاه نقش آفرینی و اثرگذاری جدی در جریان سازی اجتماعی نماید در صحنه اجتماع هم نمی تواند حرکتی را ایجاد نماید.

 برگزاری صندلی داغ، پرسش و پاسخ، طنز، مسابقه و تقدیر از  دانشجویان فعال در عرصه های فرهنگی واجتماعی از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش برگزار شد.

 انتهای پیام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

 

 

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۳۹۶

( ۱ )

نظر شما :