بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تفرش در یوم ا... 13 آبان و عاشورای حسینی

۱۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۳۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۷۳۰

 دانشگاه تفرش به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان بیانیه ای صادر کرد ، متن کامل این بیانیه بدین شرح است :

 

بسم ا... الرحمن الرحیم

 

عالم، همه خاک کربلا بایدمان                                  پیوسته به لب، خدا خدا بایدمان

تا پاک شود، زمین زابنای یزید                                     همواره حسین، مقتدا بایدمان

 

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تفرش در یوم ا... 13 آبان و عاشورای حسینی

 

مبارزه با استکبار از پایه های انقلاب اسلامی است و 13 آبان الگوی بارز تبعیت از حماسه عاشورا است. امسال همزمانی عاشورا و 13 آبان  بهترین فرصت برای اعلام انزجار از استکبار است. 13 آبان نماد بارزی از تبعیت ملت ایران اسلامی از قیام عاشورای حسینی در مبارزه با ظلم و زیاده خواهی دشمنان نظام است.13 آبان، تجلی بصیرت و سازش ناپذیری عاشوراییان در عهد حاضر است، تا همه بدانند فریاد ظلم ستیزی و عدم سازش با ظالمان و مستکبران در همیشه تاریخ طنین انداز است .

 

هویت انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین (ع) و سر منشاّ و سرچشمه این انقلاب ، سخنان و حرکات امام حسین (ع) است و با الگوبرداری از قیام امام حسین (ع) شکل گرفته و مشترکات فراوانی در نهضت حسینی و انقلاب اسلامی مشاهده می گرد، محوریت امام حسین (ع) در نهضت حسینی و امام راحل در انقلاب اسلامی در برابر طاغوت زمان و شهادت اقشار مختلف مردم در این قیام ها از جمله این مشترکات است. همزمانی 13 آبانماه امسال با عاشورای حسینی تقارن پر معنایی است . برگزاری مراسم عاشورای امسال یکی از ماندگارترین روزهای انقلاب خواهد بود .

 

اصل و محور برای ما عاشوراست و نباید عزاداری حسینی را تحت الشعاع مراسم دیگری قرار دهیم، دشمنی استکبار با ما تمام شدنی نیست و از اینرو نباید از دشمنی آنها در هیچ زمانی غفلت کرد.این ایام، فرصت مناسبی برای شناساندن اسلام ناب محمدی (ص) و فلسفه قیام امام حسین به نسل جوان دانشگاهی است.

 

در دوران جدیدی که استکبار با اجیر کردن عده ای، دست به بدترین اعمال و خشونت های قومی به نام اسلام می زند باید با زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) به عنوان یک ایدئولوژی ، اسلام ناب محمدی (ص) که بشریت را نجات خواهد داد،  به نسل متفکر و اندیشمند و جوان امروز، نشان دهیم. این ایام فرصت خوبی است که با نگاهی به قیام امام حسین (ع) ، نسل جوان را که تشنه معرفت سید الشهداست ، بیشتر با دیدگاه ها و اسلام اصیل آشنا کنیم. یکی از راه های احیای دین اسلام زنده نگه داشتن و گرامیداشت ایام تاسوعا و عاشورا است. سرور و سالار شهیدان الگوی کاملی است برای عاشقان اهل عرفان و پیمودن راه انسانیت و کامل شدن و شناخت بهتر اسلام، سرور و سالار شهیدان برای زنده و احیاء کردن اسلام واقعی جدش قیام کرد و ما مفتخریم که از پیروان امام حسین (ع) هستیم.

 

شعار انقلاب عاشورا امام حسین (ع) "هیهات منا الذله بود" و شعار انقلاب ما نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی و هم راستا با شعار انقلاب عاشوراست.

 

محتوا پرچم ها در مراسم 13 آبان امسال که با عاشورا مقارن شده است،  باید طوری هدایت شوند که حال و هوای دیگری داشته باشند و هنر امروز غفلت زدایی از جهان اسلام در برابر جریان انحرافی داعش است که بیداری و عدم تسلیم در برابر دنیای نفاق را برای مسلمانان به یاد آورد.

 

ما دانشگاهیان دانشگاه تفرش ضمن گرامیداشت یوم ا... 13 آبان همگام و هم صدا با موج خروشان ملت غیور ایران بار دیگر با مشت های گره کرده انزجار خود را از استکبار جهانی سر خواهیم داد و با آرمانهای امام عظیم الشان (ره) ، مقام معظم رهبری، شهیدان و دانشجویان آگاه و حماسه ساز پیرو خط امام ، عهدی دوباره می بندیم و بر ادامه راه آنان و آرمان هایشان توسط همه مسئولان و  دانشگاهیان تاکید می کنیم.

 

دانشگاه تفرش

آبان 1393

آخرین ویرایش۱۱ آبان ۱۳۹۳

نظر شما :