همایش زن در غرب و جامعه اسلامی در دانشگاه تفرش برگزارشد

۲۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۱ کد : ۳۱۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۸
همایش زن در غرب و جامعه اسلامی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش و با حضور سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
همایش زن در غرب و جامعه اسلامی در دانشگاه تفرش برگزارشد

به گزارش روابط عمومی " رقیه سمائری" بانوی مسلمان شده از کشور پاکستان در این همایش گفت: حجاب دیوار محکم برای عزتمندی زنان مسلم و حریم امن برای محافظت از زن در برابر نگاه های آلوده مردان است.

وی با بیان این که غرب بی حجابی را نماد آزادی زن می داند افزود: اصل آزادی با حجاب است و بیان این جملات از سوی غربی ها ابزاری برای گمراه نمودن زن مسلمان و دور شدن آنان از دین است تا دشمن زودتر به اهداف خود مبنی بر دور کردن زنان از دین و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب دست یابد.

سمائری ادامه داد: اسلام به زنان عزت بخشیده و حجاب نشانه عقب ماندگی زنان نبوده بلکه نشانه عزت، آزادی و قدرتمندی زن مسلمان است.

"رخساره دانش" دیگر بانوی مسلمان شده از کشور پاکستان نیز در این همایش گفت:  چادر نماد عزت، شرف و سربلندی زن مسلمان است.

وی افزود: دشمن در صدد است که با تبلیغ و توطئه چادر را نشانه عقب ماندگی زن مسلمان اعلام کند  اما از ظلمی که در حق زنان غربی از سوی جوامع غربی اعمال شده است و آن نگاه ابزاری به زن در غرب است بی خبر می باشند.

دانش تصریح کرد: حجاب نه تنها موجب سلب آزادی زن نمی شود بلکه به مانند سلاحی او را در برابر آسیب های مختلف حفاظت نموده و به زن آرامش معنوی می بخشد.

سخنرانی دکتر علی غلامی معاون ترویج مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در خصوص سیمای زن در غرب و جامعه اسلامی و بررسی وضعیت زنان دراین جوامع از دیگر برنامه های جانبی این مراسم بود که به مناسبت هفته حجاب و عفاف دانشگاه تفرش و به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تفرش در این دانشگاه برگزار گردید.

انتهای خبر

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

 

آخرین ویرایش۲۷ آذر ۱۳۹۶

( ۲ )

نظر شما :