برگزاری نهمین نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی در دانشگاه تفرش

۲۱ آبان ۱۳۹۳ | ۱۵:۳۴ کد : ۳۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۳

به مناسبت فرا رسیدن هفته فرهنگی تفرش نهمین نشست  شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی عصر سه شنبه 20 آبان با حضور استاندار محترم استان مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان،نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار محترم شهرستان تفرش، روسای دانشگاه های استان مرکزی  و برخی دیگر از مسئولین و مقامات استانی و محلی در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

استاندار استان مرکزی در این نشست گفت: روسای دانشگاه های استان مرکزی باید در جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان گام بردارند.

مهندس" محمد حسین مقیمی" افزود:امروزه اقتصاد ما به بحث شرکت های دانش بنیان گره خورده و استقلال و پیشرفت ما در گرو بها دادن به این شرکت ها است که اگر این امر محقق گردد کشور برای همیشه بیمه می گردد.

وی تقویت ارتباط با صنعت و توسعه شرکت های دانش بنیان را مهمترین اولویت مورد توجه استانداری اعلام نمود و افزود: قصد داریم پیرو برگزاری شوراهای هماهنگی دانشگاه های استان از همه پتانسیل های علمی استان در جهت توسعه و پیشرفت استان استفاده نماییم.

 

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات دانشگاه در زمینه فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و کمبود بودجه در حل این مشکل یادآور شد: این مشکل از طریق شرکت آب و فاضلاب استان پیگیری و مطالعات آن در سال جاری انجام و اعتبارات لازم برای حل این مشکل در سال آینده تخصیص می شود و  در خصوص بدهی و کسری های مالی دانشگاه تفرش نیز با وزارت علوم مکاتبه می نماییم.

 

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به گذشت بیش از 25 سال از تاسیس دانشگاه تفرش تاکنون یک چهارم طرح های توسعه این دانشگاه انجام شده است.

 

دکتر "عباس صلاحی" افزود: جذب دانشجو در رشته های علوم پایه علاوه بر درآمد زایی ، توسعه دانشگاه تفرش را شتاب داده و این دانشگاه را به افقی که برای توسعه این دانشگاه ترسیم شده است نزدیک می نماید.

وی مشارکت خیرین در پروژه های عمرانی ، درخشش فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 93 و پیشتاز بودن این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت را از مهمترین افتخارات این دانشگاه عنوان نمود.

معاون دفتر امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست گفت: دانشگاه همواره با ذخیره ایدئولوژیک تاثیرگذارترین مکان ها در طول انقلاب، دفاع مقدس و حفظ انسجام و آرامش روانی جامعه بوده اند.

دکتر "محمد هادی عسگری" با بیان این که یکی از اولویت وزارت علوم تلاش برای تحقق سند دانشگاه اسلامی است افزود: در کارگروه تخصصی کلیت آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری بررسی گردیده است که با اجرا این آیین نامه علاوه بر راضی نمودن دانشجویان  و ترغیب آنان برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در صدد تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی نیز نقش بسزایی را ایفاء می نمایند.

وی منعقد نمودن تفاهم نامه با بنیاد علمی امام رضا(ع) از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود و اضافه کرد:فراهم نمودن تسهیلات لازم برای اعزام هزار دانشجو ورودی 93 به مشهد مقدس ، برگزاری 14 جشنواره ملی با محوریت امام رضا (ع) و ایجاد 30 کانون رضوی در سطح دانشگاه ها از جمله موارد مهم این تفاهم نامه است که بعد از تصویب نهایی طی دو فاز عملی می گردد.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: حرکت در جهت بهبود کیفی، توسعه کمی، رسیدن به مرز سه هزار دانشجو و قرار گرفتن در بین 40 دانشگاه برتر کشور و منطقه را از مهمترین برنامه های کلان دانشگاه تفرش در جهت رسیدن به توسعه است.

دکتر "محمد قاسم سحاب" تا سیس رشته های جدید و قابل رقابت با دانشگاه های کشور نظیر ایجاد رشته مهندسی معماری بناهای سنتی و میراث فرهنگی،ایجاد پژوهشکده های پدافند غیر عامل  و محیط زیست و توسعه روابط بین الملل به منظور تبادل دانشجو و منابع علمی با دانشگاه های خارج از کشور را از مهمترین اهداف دانشگاه  تفرش در راستای شاخص نمودن این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور عنوان نمود.

رییس دانشگاه تفرش مشکل فاضلاب خوابگاه های دانشجویی و پر هزینه بودن اجرای شبکه فاضلاب داخلی دانشگاه و اتصال آن به فاضلاب شهر برای دانشگاه،معوقات مالی و عدم امکان تسویه دیون گذشته این دانشگاه با اعتبارات سال جاری را از مهمترین مشکلات این دانشگاه عنوان داشت.

وی در ادامه تعریف یک طرح پژوهشی مشترک بین کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان با توجه به نیاز استان و ویژگیهای زیست محیطی آن با عنوان طرح  جامع مطالعات زیست محیطی استان مرکزی و روشهای مبارزه با آلاینده و سالم سازی محیط زیست را پیشنهاد نمود.

تشریح برنامه های اتاق فکر دانشگاه های استان و نقش دانشگاه ها در این خصوص توسط  آقای دکتر حاجی بابایی مدیر محترم اتاق فکر دانشگاه های استان و توسط تجلیل از مقام علمی دکتر سید محمد میرشکرایی، مهندس ایرج حسابی ، مهندس غلامرضا سحاب و دکتر محمد حبیبی به عنوان معاون فرهنگی قابل تقدیر وزارت علوم در جشنواره حرکت و همچنین رونمایی از کتاب " تاریخ خجسته" در خصوص زندگی، زمانه و آثار استاد ابوالقاسم سحاب از سال 1275 تا 1335 به کوشش غلامرضا سحاب از مهمترین برنامه های جانبی این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۱ آبان ۱۳۹۳

نظر شما :