نشست تخصصی جنگ نرم در شبکه های ماهواره ای در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۰ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۶ کد : ۳۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۲

 

 

 

به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان تفرش نشست تخصصی جنگ نرم در شبکه های ماهواره ای  بع همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش روز سه شنبه با حضور مدیران،کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این  دانشگاه  برگزار شد.

یک استاد دانشگاه در این نشست گفت: جنگ نرم یک جنگ تمام عیار فرهنگی دنیای غرب است که از  رسانه های دیداری برای ضربه زدن به باورها و متلاشی نمودن کانون خانواده و نهادینه نمودن سبک زندگی غربی در جوامع مسلمان بهره برده است.

دکتر "مصطفی مشایخی"  افزود: کنترل ورودی ذهن جوانان و نوجوانان یک راه مبارزه مهم با جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان این که تفاوت های گوناگونی بین جنگ نرم و سخت وجود دارد اضافه کرد : در این راستا تفاوت در قلمرو، تفاوت در ابزار و تفاوت در هدف سه نوع تفاوت مورد توجه بین جنگ نرم و سخت است.

 این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مهمترین هدف جنگ نرم تسخیر افکار و اندیشه افراد است که دشمن برای تحقق این هدف از ابزار ماهواره  استفاده فراوان نموده است.

دکتر مشایخی با اشاره به این که در خصوص ماهواره دو دیدگاه تفاوتی و تهاجمی وجود دارد اضافه کرد: در دیدگاه تفاوتی ما دارای تفاوت فرهنگی با غرب هستیم زیرا فرهنگ غرب فرهنگ برهنگی و لیبرال دموکراسی است و فرهنگ ما فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: از اینرو راهکار مقابله با تهاجمات ماهواره ای و دیکتاتوری رسانه ای غرب افزایش سواد رسانه ای و تشخیص تفاوت های فرهنگی و بیان آن برای جوانان و نوجوانان و حتی کودکان از طریق والدین است زیرا غرب سعی دارد با تغییرات تدریجی فرهنگ جوامع ضمن نهادینه نمودن سبک زندگی غربی در جوامع مسلمان کانون خانواده را متلاشی نماید.

این استاد دانشگاه اظهار داشت:خودساختگی در دوران کودکی مقدمه واکسینه شدن در برابر توطئه ها و جنگ نرم در دوران نوجوانی و جوانی است که این امر باید از سوی والدین مورد توجه قرار گیرد.

آخرین ویرایش۲۰ آبان ۱۳۹۳

نظر شما :