برگزاری نشست هم اندیشی صنعت برق و دانشگاه تفرش

۲۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۸ کد : ۳۲۱۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۰۸
نشست هم اندیشی صنعت برق و دانشگاه تفرش با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، معاونین شرکت برق باختر و توزیع استان،فرماندار شهرستان تفرش، هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده برق در سالن گردهمایی ابراهیم کاریابی دانشگاه تفرش برگزار شد.
برگزاری نشست هم اندیشی صنعت برق و دانشگاه تفرش

 

فرماندار شهرستان تفرش در این نشست گفت:حرکت به سمت انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

علی میرزایی افزود:دانشگاه تفرش از پتانسیل بالایی در زمینه ارتباط با صنعت برخوردار می باشد که فراهم نمودن بسترهای تعامل با صنعت در این دانشگاه ضروری است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این شرکت از آمادگی  کامل به منظور ایجاد سایت کارگاهی در حوزه توزیع برق در آینده نزدیک در دانشگاه تفرش برخوردار می باشد.

مهندس "محمد الله داد"اقتصاد برق و انطباق صنعت برق در حوزه توزیع برق با محیط زیست را چالش روز صنعت برق عنوان نمود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت: دانشگاه تفرش یک ظرفیت مناسب در بحث تعامل با دانشگاه برای صنعت برق در استان مرکزی است.

"مهندس فرهاد شبیهی" با بیان این که این نشست نقطه عطف و فرایندی برای ارتباط دانشگاه و صنعت به منظور شناخت نیازها و ضرورت ها در توسعه متوازن و بخش رقابتی است افزود: بخشی نگری، بازار انحصاری و توجه نکردن به تحقیقات کاربردی از جمله مشکلات پیشروی در حوره ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی انعقاد تفاهم نامه مشترک در حوزه پژوهش و تحقیقات، استفاده ار پتانسیل های علمی دانشگاه تفرش وحمایت از افتتاح مرکز تحقیقات متناسب با ظرفیتهای موجود در دانشگاه  تفرش را از جمله برنامه های شرکت برق منطقه ای در حوزه تعامل با دانشگاه عنوان نمود که در آینده نزدیک در دانشگاه تفرش عملیاتی می شود.

وی با اشاره به سوابق قراردادهای همکاری انجام شده شرکت برق منطقه ای باختر با دانشگاه تفرش ادامه داد:تجهیز آزمایشگاه در قالب پروژه های تحفقیقاتی، حمایت از پایان نامه های ارشد و دکتری، ارائه مقالات مشترک به کنفرانس ها، مشارکت در تالیف و ترجمه کتب، استفاده از حضور اعضای هیات علمی در اتاق فکر، مشارکت در اجرای پروژه های تحقیقاتی و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه را از مهترین پیشنهاد های همکاری برق منطقه ای باختر با دانشگاه تفرش عنوان نمود.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این نشست گفت: دانشگاه تفرش از پتانسیل بالقوه  خوبی از جمله  اعضای هیات علمی و محیط فیزیکی برای انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برخوردار می باشد.

دکتر "حمیدرضا صبا" افزود: برگزاری این نشست هم اندیشی با حضور مدیر عاملان برق باختر و توزیع نقطه عطفی برای شروع همکاری های جدید صنعت و دانشگاه است.

بیان اولویت های تحقیقاتی مورد نیاز شرکت برق منطقه ای باختر توسط کارشناسان بخش تحقیقات این شرکت از دیگر برنامه جانبی این نشست بود.

 

انتهای پیام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

آخرین ویرایش۰۸ بهمن ۱۳۹۶

( ۱ )

نظر شما :