تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۷ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۳ کد : ۳۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۸۰

به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو تریبون آزاد دانشجویی عصر روز یکشنبه به همت بسیج دانشجویی و باحضور دانشجویان درسالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.

یک استاد دانشگاه در این مراسم گفت: 16 آذر روز استکبار ستیزی جنبش دانشجویی در کشور ماست.

دکتر "مجتبی صدیقی" افزود: اگر به بازخوانی فلسفه  روز دانشجو و اتفاقاتی که در سال ۱۳۳۲ افتاده است بپردازیم، در می یابیم که شکل گیری  جنبش دانشجویی و ظهور و بروز آن در اعتراض به این واقعه بزرگ تاریخ کشور ما بوده است.

وی اظهار کرد:سه شهید دانشجو 16 آذر سال 1332قربانیان یک دوره خفقان در ایران بودند که با نثار خون خودکلید حرکت جنبش دانشجویی زده و نماد استکبار ستیزی و عدالت خواهی در ایران شدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فصل مشترک همه دوران های جنبش دانشجویی در ایران استکبار ستیزی است افزود:جنبش دانشجویی در مبارزات تاریخی ملت ایران مخصوصا در طول مبارزات ستم شاهی و ضد استکباری ملت ایران به رهبری امام خمینی و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 حضور چشم گیر و فعال داشته است.

دکتر صدیقی در پایان  تصریح کرد: آزاد اندیشی باید در فضاهای دانشجویی حاکم گردد تا در سایه آن آرمان عدالت خواهی و استکبار ستیری توسط دانشجویان دنبال گردد.

وی سابقه تاریخی، تجربه تاریخی ملت های دیگر نظیر ویتنام ،تحریم ها،اندیشه های دینی ما در برابر استکبار را از جمله نکته های دانست که ثابت می نماید  جریان استکبار ستیزی در بدنه جنبش دانشجویی وجود دارد. 

بیان انتظارات و مطالبات دانشجویان دانشگاه تفرش در حوزه های مختلف آمورشی، رفاهی، فرهنگی و سیاسی و تقدیر از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های جانبی تریبون آزاد دانشجویی  دانشگاه تفرش بود. 

 

 

 

 

    

آخرین ویرایش۱۷ آذر ۱۳۹۳

( ۲ )

نظر شما :