مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در دانشگاه تفرش برگزارشد

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۱ کد : ۳۳۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۸۳۷
مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) و تجلیل از خانواده معظم شهدا شامگاه یکشنبه با حضور رئیس دانشگاه،سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مسئولین محلی و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در دانشگاه تفرش برگزارشد

به گزارش روابط عمومی،  مدیر حوزه  علمیه امام صادق (ع) شهرستان تفرش در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) از جایگاه بلند و مرتفعیبرخوردار می باشد که در حدیث کساء ابعاد شخصیتی ایشان مطرح گردیده است.

حجت الاسلام محسن تقی زاده افزود: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) به عنوان اصول کلی و الهام بخش شیعیان، عبادت خالصانه است  که به عنوان الگو به شیعیان توصیه می گردد.

وی با بیان این که عبادت خالصانه از نیت انسان نشات می گیرد اضافه کرد:عبادت خالصانه زمانی که اوج گیرد بهترین مصلحت را پیش روی انسان قرار می دهد.

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد : سالروز تولد حضرت زهرا(س) مصادف با تولد امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است که ایمان و اندیشه ایشان در سطح جهان اثرگذار گردید و  بزرگترین انقلاب قرن بیستم را رقم زد.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن گرامیداشت 22 اسفند سالروز بزرگداشت مقام شهدا گفت: شهادت، عزت ابدی است و شهدا، مشعل‌داران پیروزی و آزادی و استقلال و ولی نعمتان ما در کشورند.

دکتر " حمیدرضا صبا" افزود: عزت و امنیت امروز کشور، مرهون مجاهدت و جانفشانی شهیدانی است که با بذل جان خود در راه دفاع از اسلام و حراست از مرزهای کشور، به عالی­ترین مقام و درجه نزد خدای خود دست یافتند و به برکت شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که امروز، ایران اسلامی در عرصه­های علمی ملی و بین­المللی بر قلل رفیع افتخار ایستاده است.

وی ادامه داد: این از خودگذشتگی شهدای گرانقدر بار سنگینی از مسئولیت را بر گردن ما نهاده است که این امررسالت ما را که رهروی خالصانه راه و هدف شهدای گرانمایه انقلاب اسلامی است دوچندان می نماید.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تفرش نیزدر این مراسم گفت: حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت است که با تمام وجود در برابر انحرافات ایستاد.

دکتر "محمد حبیبی" با بیان اینکه عنصر مهم نظام حکومتی شیعه مردم سالاری دینی است افزود: مردم در نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی دوشادوش حکومت اتفاقات را تجربه و انقلاب را به پیش می برند.

تجلیل از پنج خانواده معظم  شهدای دانشگاه تفرش، تقدیر از مقام بانوان شاغل در دانشگاه تفرش، تجلیل از دست اندرکاران محفل انس با قرآن کریم وگلباران و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا از مهمترین برنامه جنبی این مراسم بود که به همت ستاد برگزاری جشن میلاد کوثر در دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

نظر شما :