سمینار هوش تجاری و کارآفرینی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۵:۱۴ کد : ۳۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۲۳

همزمان با فرا رسیدن هفته ملی پژوهش و فناوری سمینار هوش تجاری و کارآفرینی و آشنایی با مرکر رشد دانشگاه روز دوشنبه با حضور مسئولین و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه تفرش در این همایش گفت: رسالت  مرکز رشد دانشگاه تفرش حمایت از فعالیت های منجر به تولید محصول  و نرم افزار با قابلیت تجاری سازی برای افراد و دانش پژوهان است.

دکتر "زهرا بنی عامریان" افزود: استقلال مرکز رشد دانشگاه افتخاری برای دانشگاه و شهرستان تفرش در راستای فراهم نمودن اقتصاد دانش بنیان است که تداوم این مرکز منوط به همکاری همه دانش پژوهان و افراد دارای ایده های نو می باشد.

نماینده امور تجاری سازی پارک علم و فناوری نیز در این همایش گفت: در حال حاضر در دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی اقتصاد دانایی محور و اقتصاد دانش بنیان هستیم که این امر  بستری برای تبدیل علم به ثروت و قراردادن جامعه در مسیر رشد و توسعه است.

مهندس "حسن صفرلو" افزود:فناوری اطلاعات ،درمسیر توسعه قرار دادن سرمایه انسانی، نوآوری و ایجاد جریان دانایی، توانایی ثبت و فروش دانایی و فناوری و توانایی تبدیل ایده به محصول از مهمترین زیر ساخت های اقتصاد دانایی محور است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم به چالش کشیدن نسل چهارم دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های کارآفرین است افزود: مراکز رشد بستری برای قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی  و نهادی  مستقل برای انتشار تکنولوژی و کمک به تجاری سازی تحقیقات و نهادی مستقل و فناور محور برای ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت است.

 در سمینار هوش تجاری و کارآفرینی در دانشگاه تفرش 250 نفر از دانشجویان و کارآفرینان شهرستان تفرش حضور داشتند.

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۴ آذر ۱۳۹۳

نظر شما :