پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش تجلیل شدند

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۵ کد : ۳۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۶۹

در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش  در دانشگاه تفرش برگزار شد از پژوهشگران برتر تجلیل بعمل آمد.

 

در این آیین از 10 استاد پژوهشگر (دکترامیرقلعه بعنوان پژوهشگربرتر_دکتر حمیدرضاگلمکانی پژوهشگرممتاز_دکتر حسین حیدری پژوهشگرممتاز_دکتر محمدحسین پل پژوهشگرممتاز_دکتر فیروزآرش پژوهشگرپیگیر_دکترزهرارضائی پژوهشگر ممتاز_دکتر علی محمدفتوحی مدیراجرائی فعال it_دکتر سهیل واشقانی مدیراجرائی فعال پژوهشی _دکتر حمیدرضادهقانپور پژوهشگر ممتاز_دکتر محمدحبیبی پژوهشگر فعال)و 12دانشجو منتخب به عنوان پژوهشگران و فعالین پژوهشی قدردانی و تجلیل بعمل آمد.

 

رییس دانشگاه تفرش در این آیین گفت: ترویج و ارتقاء فرهنگ پژوهش و تشویق پژوهشگران به تولید علم مهمترین اهداف اجرایی و ملی مورد نظر برای تعیین هفته پژوهش است.

 

دکتر "محمد قاسم سحاب" افزود: بر اساس برنامه توسعه استراتژیک پنج ساله و افق دور دانشگاه، یکی از محورهای توسعه دانشگاه تفرش برای قرارگرفتن این دانشگاه در شمار دانشگاه های برتر کشور، ایجاد گروه های پژوهشی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده های مختلف از جمله پژوهشکده پدافند غیرعامل در این دانشگاه است.

 

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه تفرش محیطی مناسب برای انجام فعالیت های پژوهشی است اظهار داشت: در این راستا مسیر حرکت آینده دانشگاه تفرش در اولویت قرار دادن امر پژوهش و نگه داشتن آمار دانشجویان در سطح لازم و بر اساس امکانات موجود دانشگاه و تکیه بیشتر بر توسعه فعالیت های پژوهشی است.  

 

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیزدر این مراسم گفت: پیشبرد پژوهش در کشور نیازمند قرار گرفتن پژوهش در اولویت اساسی و اول و حرکت دانشگاه ها از شکل آمورش محور به سوی پژوهش محور است.

دکتر "همایون مشکین کلک" افزود: پژوهش نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات کافی است که اگر اعتبارات پژوهشی به طور مستقیم به حوزه های پژوهشی دانشگاه ها تخصیص یابد شاهد شکوفایی این حوزه حل مشکلات خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه برخی از تحقیقات اساتید این دانشگاه شخصی و در راستای اهداف برنامه ریزی وزارت علوم نیست اضافه کرد: تاسیس پژوهشکده در دانشگاه تفرش گامی موثر در راستای تشویق استادان به انجام تحقیقات گروهی و حرکت در راستای نیازهای کشور است.

 

وی شرکت در پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات داخلی و کشوری راب گلد برگ در اردیبهشت 94، برنامه ریزی برای فعال سازی مرکز تحقیقات الکترونیک و راه اندازی مرکز آموزشهای کامپیوتری، بهبود و نوسازی زیر ساخت شبکه اطلاع رسانی دانشگاه، طراحی و اصلاح وب سایت دانشگاه، راه اندازی سه آزمایشگاه جدید، گشترش فعالیت های مرکز رشد، تصویب 14 پروژه در شورای عتف و اجرای فاز اول در سال جاری و اجرای آیین نامه وزارت علوم را از مهمترین فعالیت های پژوهشی  دانشگاه تفرش در سال جاری عنوان نمود.

 

سخنرانی علمی مهندس مرتضی صابری، دکتر قلعه و پروفسور آرش از اعضای هیات علمی دانشگاه تفرش و ارائه گزارش توسط  دکتر واشقانی مدیر پژوهشی از مهمترین برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۲۵ آذر ۱۳۹۳

( ۱ )

نظر شما :