استقلال دانشگاه تفرش حفظ می شود

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۸ کد : ۳۷۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۰۰
رئیس دانشگاه تفرش گفت: سیاست ستاد آمایش وزارت علوم تا این تاریخ ( ۹۷/۶/۱۲) در راستای حفظ استقلال این دانشگاه بوده و پیوستن اجباری دانشگاه تفرش به دانشگاه های استان مرکزی شایعه ای بیش نیست.
استقلال دانشگاه تفرش حفظ می شود

 

دکتر حمیدرضا صبا روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: وزارت علوم بر اساس طرح آمایش آموزش عالی ماموریت مشخصی را برای دانشگاه تفرش در نظر گرفته که این ماموریت در جلسه هیات امنا مورخ 97/5/21  شفاهاً به این دانشگاه اعلام و مقرر گردید کتبا نیز ابلاغ گردد .

وی ادامه داد: ریاست محترم هیات امناء در آن جلسه اعلام نمود که ماموریت ابلاغی قابل پیگیری بوده و  امکان ارائه درخواست تجدید نظر نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه تفرش اظهار داشت: دانشگاه تفرش با اهداف طرح آمایش وزارت علوم اعم از (جلوگیری از موازی کاری، هم افزایی، استفاده مشترک از پتانسیل های بالقوه دانشگاه های همجوار در سطح استان، پیگیری جهت حل مشکلات استان مرکزی و شهرستان تفرش و غیره ) کاملا هماهنگ می باشد اما تلاش می نماید ضمن حفظ استقلال با بکارگیری پتانسیل های موجود در دانشگاه، ضمن انجام ماموریت های در نظر گرفته شده  قابلیت ها و توانمندی های خود را در عمل به اثبات برساند.

دکتر صبا گفت: این دانشگاه در جلسه پیشنهاد شده مرتبط با یکپارچه سازی دانشگاه های استان مرکزی که 11 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه اراک برگزار گردید، ضمن تاکید بر حفظ استقلال خود، آمادگی  همکاری همه جانبه دانشگاه تفرش با دانشگاه های استان مرکزی در راستای فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی، ارتباط با صنعت،کارآفرینی، توسعه مراکز رشد، پیگیری راه اندازی شرکت های دانش بنیان  و فعالیت در پارک علم و فناوری را اعلام نمود.

وی تصریح کرد: دانشگاه تفرش با توجه به این که محوری برای توسعه شهرستان تفرش بوده است و برای ارتقاء و توسعه آن در طول بیش از سی سال تلاشها، حمایت و سرمایه گذاری های فراوانی از سوی مسئولان، خیرین حامی دانشگاه و شهروندان تفرشی صورت گرفته، معتقد است برای انجام فعالیت های مشترک با سایر دانشگاه های استان و جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هم افزایی و استفاده از همه پتانسیل بالقوه دانشگاه تفرش( فضای فیزیکی، هیات علمی پر توان ، علاقمند و کوشا و پتانسیل کارمندی) نیازی به یکپارچگی نیست و حفظ استقلال دانشگاه تفرش با پیگیری آن اهداف هیچگونه تعارضی ندارد.

رئیس دانشگاه تفرش اظهار داشت: دانشگاه تفرش همواره در امر آموزش و پرورش دانشجویان و فارغ التحصیلان در سایه حمایت مسئولین و مردم شریف این شهرستان از هیچ کوششی فروگذار نبوده است. پذیرش فارغ التحصیلان این دانشگاه در دانشگاه های برتر و تراز یک کشور جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر گواهی بر این ادعا است.

دکتر صبا افزود: علاوه بر فعالیت های آموزشی شاخص و ممتاز، این دانشگاه فعالیت گسترده ای را در راستای ماموریت های دانشگاه های نسل سوم در دست اقدام داشته و از انجام اقدامات مشترک با سایر دانشگاه های سطح استان نیز همواره استقبال نموده و پیشقدم می باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه تفرش رجاء واثق دارد که ستاد طرح آمایش به پتانسیل های بالقوه و توانمندی های این دانشگاه نیز توجه داشته لذا قرار نیست ماموریتی به این دانشگاه ابلاغ گردد که این پتانسیل ها را بلا استفاده بگذارد.

رئیس دانشگاه تفرش در پایان از احساس مسئولیت و حمایت های بی شائبه مردم شهرستان تفرش تشکر و قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که تلاش صادقانه و خالصانه مسئولان دانشگاه تفرش مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی ، مسئولان محترم محلی و کشوری و همچنین مردم فهیم و شهید پرور شهر تفرش واقع گردد.

آخرین ویرایش۲۴ شهریور ۱۳۹۷

( ۱۰ )

نظر شما :