برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های سالم زیستن

۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۸ کد : ۳۹۲۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۳
همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سلامت زنان، کارگاه آموزشی مهارت های سالم زیستن روز شنبه ۲۸ مهرماه با حضور بانوان شاغل در ادارات شهرستان و بانوان شاغل حوزه های مختلف دانشگاه در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های سالم زیستن

به گزارش روابط عمومی دکتر زبیده خدایی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت:سلامتی نعمت بی بدیل و بدون جایگزین است و در دین مبین اسلام به سلامتی به عنوان بزرگترین نعمت سفارش و تاکید فراوان شده است.

وی افزود: در دین مبین اسلام درحفظ سلامی در  حوزه های سلامت روح انسان و تغذیه جسم خاکی  تاکید فراوان شده است. 

دکتر خدایی ادامه داد:  سلامت روح و روان انسان بر سر سجاده نماز و سلامت جسم خاکی بر سر سفره غذا تامین می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بهترین شیوه برای جلای روح را نماز دانست و خاطرنشان کرد:‌ برای سالم بودن نیازمند اتصال روح به عرش الهی هستیم که ادای نمازهای پنجگانه بستری مناسب برای متصل شدن به منبع پر قدرت و نیرومند الهی است.

دکتر خدایی اظهار داشت: ریشه بسیاری از بیماری ها از سردی است که بستر ایجاد سردی معده و پرخوری را در افراد تقویت می کند، از آنجا که لانه و خانه همه بیماری ها معده است معده انسان در آرامش و سلامت ما نقش محوری دارد و ما باید در سالم نگه داشتن این عنصر کوچک در بدن کوشش کنیم.

وی با بیان این که در اسلام برای بهداشت یک اصلی وجود دارد که پیشگیری مقدم بر درمان است ادامه داد:در طب اسلامی بر روغن مالی و ماساژدرمانی در درمان بسیاری از بیماریها تاکید فروان شده است.

دکتر خدایی بهترین تاثیر روغن مالی در درمان بیماری ها را خون رسانی سریع در اعضا و مفاصل، دفع سموم بدن و سریعترین اثر در درمان دردهای استخوانی عنوان نمود.

کارگاه آموزشی مهارت های سالم زیستن به همت کمیته بانوان، مدیریت فرهنگی و اجتماعی و اداره بهداشت و مشاوره دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

آخرین ویرایش۰۱ آبان ۱۳۹۷

( ۱ )

نظر شما :