دین عامل رهایی بخش از آسیب های اجتماعی است

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۰ کد : ۳۹۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۲
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مبنا قرار دادن دین در کانون خانواده عامل رهایی بخش از آسیب های اجتماعی است.
دین عامل رهایی بخش از آسیب های اجتماعی است

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، مصطفی مشایخی ظهر امروز در همایش "فضای مجازی و خانواده " در سالن اجتماعات سپاه ناحیه تفرش گفت: مذهب عامل مهمی در پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی است خانواده ها باید دین را قاضی خود در زندگی قرار داده و رفتار خود را با این معیار بسنجند تا گرفتار آسیب های اجتماعی نگردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: تمسک به ائمه از جمله امام حسین (ع) نجات بخش انسانها در آسیب های اجتماعی است که اگر عشق به امام حسین (ع) در کانون زندگی افراد قرار گیرد، نورافکن و کشتی نجات بخش و اعتماد بخش در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت:در عصر کنونی با توجه به‌گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در دنیای امروز ضرورت توجه خانواده‌ها به آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت یافته و باید مد نظر قرار گیرد.

مشایخی با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری می‌کند گفت: مقابله با تهاجمات فرهنگی منوط به افزایش سواد رسانه‌ای و آموزش نحوه درست استفاده از این وسایل و ابزارها از سوی خانواده ها  به فرزندان است.

وی ادامه داد:رسانه های مدرن هم اکنون در دست جوامع غربی است که سعی دارند که با فرهنگ برهنگی که در غرب رواج دارد و کشیده شدن آن به فضای رسانه‌ای قبح‌زدایی را هدف قرار داده و  با رواج این فرهنگ در میان جوامع اسلامی به اعتقادات جوانان ضربه وارد نمایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: بلوغ جنسی زودرس  یکی از آسیب‌های مهم فضای مجازی است، در صورتی که خانواده‌ها نتوانند نحوه صحیح استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به فرزندان خود آموزش دهند با آثار زیان‌‌بار و آسیب‌‌های اجتماعی ناشی از این فضاها روبه‌رو می‌شوند.

همایش "فضای مجازی و خانواده "به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی سلامت زنان به همت دانشگاه تفرش، کمیته بانوان و حوزه بسیج الزهرا (س) شهرستان تفرش برگزار گردید.

آخرین ویرایش۰۱ آبان ۱۳۹۷

نظر شما :