همایش زنان و سبک زندگی اسلامی در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۹ کد : ۳۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۹

 

همزمان با فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همایش زنان و سبک زندگی اسلامی روز چهارشنبه با حضور بانوان شاغل در ادارات و دانشگاه های شهرستان تفرش در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیردانشگاه تفرش برگزار شد.

 

یک استاد حوزه و دانشگاه در این همایش گفت: امام خمینی (ره) با ایجاد حکومت اسلامی دیدگاهی نو در راستای تجلیل،تکریم و دفاع خاص از مقام و منزلت زن به جهان ارائه نمود .

 

"حاجیه مومنی" افزود:از ابتکارات امام خمینی (ره) از عرضه این نگرش به جهانیان، معرفی نمودن حضرت زهرا(س) به عنوان کاملترین اسوه و مظهر تجلی مهرورزی به نسل انسان و نامگذاری روز میلاد آن حضرت به عنوان روز زن به جمعیت زنان جهان و جهانیان بود.

 

وی با بیان این که بالاترین تز فکری غرب نسبت به زنان ایجاد جنبش فمنیسم  در راستای احراز پایگاهی مساوی با مردان برای زنان بود اظهار داشت:  در دیدگاه اسلام زن ومرد از یک نفس واحده آفریده و بایکدیگر برابرند و تمام حقوقی که در اسلام برای زن و مرد مشخص شده است عین عدالت و در راستای رشد و تعالی انسان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در اسلام تفکیک وظیفه وجود داشته و خداوند صفات جلال خود را به مرد و صفات جمال خود را به زن هدیه داده است لذا زن نماد خلقت می گردد.

 

مومنی با اشاره به این که خداوند وظیفه  تربیت نسل و بحث آفرینش هستی را به زن  واگذار نموده است اظهار داشت: نماد خلقت و رحمت بودن و عاری بودن از شقاوت و دارا بودن عقل عملی به واسطه خلقت از مهمترین دلایل خداوند برای به عهده گذاشتن  رسالت تربیت نسل بر دوش زنان است.

 

وی ادامه داد: استعمار امروز با بکارگیری از تمام مهارت ها و ابزارها در صدد ایجاد تفرقه بین زن و مرد و ضربه زدن به بنیان خانواده با استفاده از سحر نوین است.

مومنی تصریح کرد: از اینرو رسالت امروز زنان مسلمان ایران در برابر موج های اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب،  معرفی الگویی در قالب زن برتر  به جهان امروز است .

 

 در پایان این مراسم بانوان شرکت کننده در این همایش اهانت مجله شالی ابدو به ساحت پیامبر اکرم (ص)  را محکوم نمودند.

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۵ بهمن ۱۳۹۳

نظر شما :