آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزارشد

۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۱ کد : ۴۰۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۱۴
همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر آیین گرامیداشت روز دانشجو شامگاه روز دوشنبه ۱۹ آذرماه با حضور فرماندار شهرستان تفرش، رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونین، مدیران و دانشجویان در سالن اجتماعات پروفسور حسابی برگزارگردید.
آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزارشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تفرش، فرماندار شهرستان تفرش در این آیین گفت: اندیشه استکبار ستیزی با خون شهدای ۱۶ آذر در ایران رقم خورد.

مهندس " حمیدرضا فراهانی" افزود: ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی  است که با شهادت سه دانشجو ایرانی در ۱۶ آذر 1332 در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا از درون دانشگاه در کشور جرقه زد.

وی با بیان این که دانشجویان باید با هوشیاری های لازم به مسائل سیاسی بپردازند تصریح کرد: دانشجو در عصر کنونی بیدار بوده و این بیداری یکی از افتخارات قشر دانشجو به عنوان  فرهیختگان جامعه است.

فرماندار شهرستان تفرش ادامه داد: اولویت اصلی قشر دانشجو علم آموزی و فتح قله های علم و دانش در کشور و جهان است تا ضمن رقم زدن آینده درخشان برای کشور، ایران اسلامی را به یکی از کشورهای قدرتمند از لحاظ علمی تبدیل نماید.

فراهانی اظهار داشت: فرمانداری شهرستان تفرش تمام تلاش خود را برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی و معیشتی دانشجویان به کار می بندد.

رییس دانشگاه تفرش نیز در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو گفت: 16 آذر یاد آور خاطره شهادت سه دانشجوی استکبار ستیز است که با نثار خون پاک خود در محیط مقدس دانشگاه، غرور استکبار آمریکایی را شکسته و نقطه عطفی را در راه استقلال خواهی و ظلم ستیزی ملت ایران رقم زدند.

 

 حمیدرضا صبا افزود: بی شک شانزدهم آذرماه ۱۳۳۲ نقطه عطفی در تاریخ فعالیت‌های سیاسی دانشجویان کشور علیه استبداد و آغازگر جریانی است که در آن دانشجویان ایستادگی و استکبار ستیزی را به جهانیان ثابت نمودند تا همیشه به عنوان پرچمدار بیداری و نماد آگاهی، در صحنه تاریخ جاودان بمانند.

وی ادامه داد: دانشگاه تفرش با ۳۲ سال قدمت و دارابودن ۲۵۰۰ دانشجو با همت مضاعف اعضای هیات علمی و کارکنان در حال انجام ماموریت های آموزشی، پژوهشی، ارتباط با صنعت، فعال نمودن مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و آگاهی بخشی به دانشجویان در خصوص کارآفرینی می باشد که  قبولی درخشان  فارغ التحصیلان این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دلیل محکم بر این ادعا است.

معاونت اداری مالی دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: رسالت محیط های دانشگاهی با آمدن تکنولوژی دستخوش دگرگونی هایی گردیده است که پرداختن به آموزش به صورت تخصصی ، تربیت دانشجوی کار آفرین و قرار دادن تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در جهت علم آموزی و ارتقا سطح آموزشی دانشگاه ها از مهمترین وظایف دانشگاه ها است.

دکتر نبی ا... گودزوند چگینی افزود: جدیت در فراگیری علم و دانش مهمترین رسالت دانشجویان می باشد که آشنایی دانشجویان با کلیه مقررات آموزشی مصوب وزارت علوم و سایرمصوبات شورای آموزشی نیز یک ضرورت تلقی می گردد.

دکتر سعید عزیزی، روانشناس و مشاور خانواده نیز در این آیین گفت: اصلی ترین موضوع در امر ازدواج اصل شناخت تیپ های شخصیتی زوجین است.

وی با بیان این که صفت درونگرایی و برون گرایی دو نوع تیپ شخصیتی است که هر کدام ده نوع مشخصه دارد افزود: شناخت تیپ های شخصیتی در امر ازدواج یک مهارت در زندگی  است که باید در اولین گام در امر ازدواج از سوی دختر و پسر مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین عامل بروز طلاق در جامعه عدم شناخت تیپ های شخصیتی است.

در این آیین که با محوریت معارفه دانشجویان جدیدالورود و به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تفرش و با اجرا برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اجرای موسیقی توسط کانون موسیقی دانشگاه تفرش برگزار گردید از انجمن علمی و کانون برتر دانشجویی، نفرات برتر مسابقات نجات تخم مرغ، سازه ماکارونی، ترگل ، گروه جهادی امت واحده، خادم افتخاری هیئت محبان امیرالمومنین (ع) و نفرات برتر مسابقات ورزشی جشنواره پاییزه تقدیر بعمل آمد.

تمام

خبرنگار: سمیه هدایتی

عکس: روح ا... دواتگری

 

آخرین ویرایش۲۱ فروردین ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :