برگزاری همایش تخصصی (ازدواج دانشجویی فرصت ها و چالش ها) در دانشگاه تفرش

۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۴ کد : ۴۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۷۸۴

 

همایش تخصصی ( ازدواج دانشجویی فرصت ها و چالش ها ) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با حضور پر شور دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر دانشگاه تفرش برگزار گردید.

 

یک کارشناس خانواده و استاد دانشگاه در این همایش گفت : همتایی در ازدواج و هم‌کفو بودن یکی از اصول مهم در ازدواج است  که باید  این امر از سوی جوانان  در تشکیل بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام "حسین دهنوی"ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه افزود: از ویژگی های مهم ازدواج آسمانی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) رعایت اصل همتایی در پیوند این دو زوج آسمانی بود که این ازدواج درس بزرگ این اولیاء الهی ،به جوانان در ازدواج با هم تای خود است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه اصل همتایی در ازدواج های دانشجویی رعایت نمی گردد و جوانان در اثر درگیر شدن در روابط عاطفی با غیر همتای خود ازدواج می نمایند .

 

این کارشناس خانواده و استاد دانشگاه بیان کرد: جوانان دانشجو باید سعی نمایند عاقلانه با همتای خود ازدواج نمایند زیرا درگیر های عاطفی غیر عاقلانه ثمره ای جز طلاق و جدایی ندارد.

 

 دهنوی خاطر نشان کرد: عشق و شیدایی هایی که با علقه آغاز می گردد معمولا بی اطلاعات و بر اساس علاقه صورت می گردد که در صورت ازدواج، جدایی و از هم پاشیدن بنیان خانواده را به همراه دارد.

 

وی  با بیان اینکه حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) اصول همتایی را در ازدواج خود رعایت نموده بودند اظهار داشت: اصول هم تایی اعتقادی، مذهبی، طبقاتی و فرهنگی اصول چهاگانه هم تایی  است که باید در امر ازدواج از سوی جوانان رعایت گردد.

 

در پایان این همایش دانشجویان شرکت کننده  در قالب پرسش و پاسخ سولات خود را پیرامون موضوع همایش بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۱۲ اسفند ۱۳۹۳

( ۱ )

نظر شما :