جشن ازدواج ۲۶ زوج دانشجوی دانشگاه تفرش برگزار شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۲ کد : ۴۲۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۰۰
جشن ازدواج ۲۶ زوج دانشجویی دانشگاه تفرش با حضور فرماندار شهرستان تفرش، رئیس دانشگاه تفرش، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، معاونین و دانشجویان در سالن اجتماعات حاج ابراهیم نصیر این دانشگاه برگزار شد.
جشن ازدواج ۲۶ زوج دانشجوی دانشگاه تفرش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، فرماندار شهرستان تفرش در این مراسم گفت: ازدواج بزرگترین پایگاه اجتماعی مستحکم افراد به نقل از قرآن کریم است.

"حمیدرضا فراهانی" رعایت صداقت و درستی مهمترین اصل برای داشتن یک زندگی آرمانی است که باید از سوی زوجین در تشکیل کانون خانواده لحاظ گردد.

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این نشست صمن تبریک به زوج های دانشجو گفت: سنت ازدواج برترین سنت در دین مبین اسلام است.

 دکتر "حمیدرضا صبا" افزود: هیچ سنتی شیرین تر از سنت ازدواج است و لازمه موفقیت در آن انتخاب از روی آگاهی و شناخت است.

حجت الاسلام موحد مبلغ و استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم گفت: ازدواج واژه مقدس دین مبین اسلام و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرمشق و الگو تمامی جوانان در امر مقدس ازدواج است.

حجت الاسلام موحد طاهر افزود: ازدواج نصف دین را حفظ می نماید که برای حفظ دیگر باقی مانده دین باید تقوا را پیشه کرد.

وی با بیان این که فرهنگ لیبرالی فرهنگ غالب و حاکم در جهان است است اضافه کرد: تشکیل کانون خانواده بر اساس ارزشهای والای اسلامی عامل اصلی فاصله گرفتن  از این فرهنگ منحط غربی  است.

دکتر سعید عزیزی، روانشناس و مشاور خانواده نیز در این مراسم  گفت: درک و محبت  از اصول مهم همسرداری است که باید از سوی زوجین رعایت شود.

وی حمایت و خوب گوش فرا دادن به زنان را از مهمترین اصول درک زنان از جانب مردان عنوان نمود و افزود: زمانی که زنان از سوی همسرانشان خوب شنیده شوند ثمره آن حس عاطفی برای آنان است.

عزیزی با بیان این که محبت رفتاری است که خود رفتار نمود عاطفی دارد تصریح کرد : تبعیت پذیری ، مشایعت و تحکم از مهمترین اصول رفتاری در  برخورد با مردان است که از سوی زنان باید در زندگی زناشویی رعایت گردد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به آیه ۲۲ سوره ذاریات «وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ - و روزی شما با همه وعده‌ها که به شما می‌دهند در آسمان است» گفت: ما باید زندگی‌مان را به آسمان گره بزنیم، چون زمین لیاقت جبران خیلی از محبت‌ها را ندارد.

اهدا هدیه به زوجین دانشجو، گرفتن عکس یادگاری با سفره عقد، اهدای بسته فرهنگی و برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع از دیگر برنامه‌های جانبی این جشن بود که با حمایت  معاونت فرهنگی و دانشجویی و  همت مدیریت فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اداره بهداشت و مشاوره در دانشگاه تفرش برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۱ فروردین ۱۳۹۸

( ۸ )

نظر شما :