با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان؛

رستوران مکمل یاس در دانشگاه تفرش افتتاح شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۰ کد : ۴۲۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۱۳۸
رستوران مکمل یاس دانشگاه تفرش طی مراسمی با حضور ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس صندوق رفاه دانشجویان ، رییس دانشگاه تفرش و جمعی از معاونین و دانشجویان ، روز دوشنبه ۱۳ اسفند با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.
رستوران مکمل یاس در دانشگاه تفرش افتتاح شد

رییس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه آیین افتتاح این رستوران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تفرش، ایجاد رستوران های مکمل را گامی مثبت در جهت ارتقاء خدمت رسانی همراه با کرامت انسانی به دانشجویان عنوان نمود.

یزدانمهر گفت: در دو سال گذشته 103 رستوران مکمل در دانشگاه های کشور به بهره برداری رسیده استکه این رستورانها در کنار رستوران های مکمل نقش مهمی را در جهت بهبود ، ارتقاء و تنوع بخشی به غذای دانشجویان ایفا نموده اند.

وی افزود:  بر اساس گزارش های دریافت شده ، در بعضی از دانشگاه های کشور 60 درصد از دانشجویان از رستوران های مکمل استفاده می نمایند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که  صندوق رفاه دانشجویان در سال آینده  قصد دارد تا  از رستوران های مکمل حمایت نماید تصریح کرد: اگر دانشگاه ها اقدام به ایجاد رستوران های مکمل نمایند از سوی این صندوق حمایت مالی می گردند و اگر بخش خصوصی وارد گردد از حمایت ها و تسهیلات لازم بر اساس توافق طرفین از سوی صندوق رفاه دانشجویان برخوردار می گردد.

یزدانمهرادامه داد: هم اکنون 50 هزار دانشجو با کمبود فضاهای خوابگاهی و تراکم در کشور روبرو می باشند که در این راستا با کمک رهن تلاش گردیده است این کمبودها جبران گردد.

وی اظهار با اشاره به این که  تاکنون 370 میلیارد ریال به دانشگاه ها در خصوص حل کمبود فضاهای سراهای دانشجویی پرداخت گردیده است اظهار داشت: صندوق رفاه در راستای بهبود فضاهای خوابگاهی در چهار سال گذشته حدود 587 سرای دانشجویی را به سطوح بالاتر ارتقا  و با هم افزایی با سازمان برنامه و بودجه و ظرفیت سازی شکل گرفته تلاش می نماید کمبود فضای 200 سرای دانشجویی را در طول برنامه ششم جبران نماید.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: در این راستا 33 سرای دانشجویی از ابتدای سال جاری تاکنون با تصویب کمیسیون دائمی صندوق تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز و 28 خوابگاه دخترانه توسط بنیاد 15 خرداد در مناطق کمتر توسعه یافته عملیاتی گردیده است که دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی می باشند.

یزدانمهر ایجاد اتاق های تندرستی در سراهای دانشجویی را گامی موثر در راستای سلامت، نشاط و تندرستی دانشجویان عنوان نمود و اضافه کرد: تاکنون 200 مجوز اتاق تندرستی به دانشگاه ها داده شده است که 140 اتاق ایجاد گردیده است که تلاش می گردد تا پایان سال نیز اعتبارات لازم برای ایجاد اتاق تندرستی به دانشگاه تفرش تخصیص یابد تا با ایجاد جاده تندرستی در مجتمع خوابگاهی خواهران، دختران دانشجو بتوانند در فضایی امن، سالم و با نشاط تحصیل نمایند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون  نیز با هم افزایی صورت گرفته با سازمان امور دانشجویان ایجاد  28 چمن مصنوعی در دانشگاه ها عملیاتی گردیده است که تلاش می گردد این آمار به 40 مورد توسعه و افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی کارگاه های مهارت محور در سراهای دانشجویی ایجاد گردیده است تا با تکیه بر دانش و مهارت افزایی دانشجویان، بسترهای اشتغال دانشجویان در حین تحصیل را در محیط دانشگاه فراهم و از تولیدات داخلی آنان حمایت گردد.

وی در سفر یک‌روزه خود به دانشگاه تفرش ضمن حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا از سراهای دانشجویی و سلف غذاخوری دانشجویان دانشگاه تفرش بازدید کرد و در نشست هیئت رئیسه دانشگاه نیز شرکت کرد.

گفتنی است رستوران مکمل یاس دانشگاه تفرش با ظرفیت ۲۰۰ نفر در زمینی به مساحت هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

آخرین ویرایش۲۱ فروردین ۱۳۹۸

( ۱ )

نظر شما :