کارگاه آموزشی « آموزش مقدمات ثبت اختراع» در دانشگاه تفرش برگزار شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰ کد : ۴۴۳۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۹۰
کارگاهی آموزشی با عنوان « آموزش مقدمات ثبت اختراع» به همت اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت و همکاری کانون پتنت ایران در دانشگاه تفرش برگزار شد.

مدیر اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در حاشیه برگزاری این کارگاه درگفتگو با روابط عمومی گفت: این کارگاه تئوری با هدف آشنایی اعضای هیات‌علمی و دانشجویان، با مالکیت فکری و ثبت اختراع در مجامع بین‌المللی، تشویق محققین و مخترعین و ارتقای سطح علمی آنها و با حضور خانم حضور خانم مهندس زارعی به عنوان مدرس محترم این کارگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برگزار گردید.

دکتر "حامد ثقفی" افزود: در  دنیای امروز موارد بسیاری است که از طریق آنها اعتبار مراکز علمی و دانشگاهی مورد سنجش قرار می گیرد که از آن جمله ثبت اختراعات به صورت ملی و بین المللی می باشد.

وی با بیان این که در سالیان گذشته این امر مهم در کشور ما به علل مختلف مورد غفلت قرار گرفته بود اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری ها و کارگاه های ارائه شده توسط کانون پتنت ایران در بسیاری از دانشگاه های بزرگ کشور این موضوع در اولویت قرار گرفته و در حال حاضر رشد چشمگیری در این زمینه مشاهده می گردد.

مدیر اداره کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اینکه حاصل بسیاری از تحقیقات انجام شده داخل دانشگاه تفرش قابلیت ثبت به عنوان پتنت را داشته اما عدم اطلاع دقیق از پتنت و شرایط ثبت آن منجر به هدر رفت این اعتبار می شود، بر آن شدیم تا کارگاهی یک روزه با همکاری کانون پتنت ایران برگزار نموده و تلاش نماییم به کمک کانون از مالکیت های فکری اساتید و دانشجویان از طریق ثبت پتنت محافظت کرده و شرایط را برای بالندگی هر چه بیشتر فراهم نماییم.

 

 

 

آخرین ویرایش۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظر شما :